איך מבוצעת מתיחת פנים?

איך מבוצעת מתיחת פנים?

מתיחת פנים היא סוג של הליך ניתוחי אסתטי שמיועד למתוח ולהדק את עור הפנים ובכך להעלים קמטים וסימני הזדקנות שונים. הניתוח יעיל כנגד קמטי ההבעה למיניהם וגם קמטים אחרים ברוב אזורי הפנים. לפני כניסה לתהליך ניתוחי שכזה יש להבין איך מבוצעת מתיחת פנים ואת ההשלכות ההיקפיות של הניתוח הפופולארי.

תיאור הניתוח

כל מטופלת או מטופל צריכים לשאול את עצמם איך מבוצעת מתיחת פנים? על מנת לענות על כך נתחיל בתיאור הניתוח עצמו מבחינה טכנית. מתיחת הפנים מתחילה כמובן ביישום הרדמה מלאה או מקומית – בהתאם למהות ההליך וגודל האזור המטופל – אם ניתנת רק הרדמה מקומית יתכן שימוש גם בטשטוש. השלב הראשון של הניתוח עצמו הוא ביצוע חתכים על ידי המנתח, צורת החיתוך המקובלת היא לאורך קו השיער, ירידה לכיוון האוזן והמשך מסביב מאחורי תנוך האוזן כאשר סיום החתך המדויק הוא מאחורי האוזן בקו השיער. כמובן שיכולה להתבצע טכניקה אחרת בהתאם למהות הניתוח והתוצאות הרצויות.

לאחר ביצוע החיתוך הראשוני, המנתח מזיז בעדינות את העור מרקמות השומן ושרירי הפנים, אם יש עודפי שומן ברורים ניתן להסירם בחיתוך מיוחד או בשאיבת שומן. אם למטופלת או המטופל יש קו לסת שמצריך תיקון ועיצוב מחדש המנתח ימתח רקמות חיבור ושרירים רלבנטיים, עור הפנים עצמו נמתח בצורת משיכה עדינה ומדויקת כאשר עודפי עור שנוצרים נחתכים. כעת עור הפנים מתוח, הקמטים נעלמים ולעיתים הניתוח כולל גם הזרקת חומרי מילוי שונים. המנותחת או המנותח ניחנים במראה פנים צעיר, חלק ורענן למשעי.

סיום מדויק ופרטני של הניתוח

מבחינת איך מבוצעת מתיחת פנים יש לסקור גם את השלבים הסופיים של הניתוח שמהווים את ה"פינישים" האחרונים והפרטניים לגבי כל מטופלת או מטופל. לאחר שהעור נמתח ונחתכו העודפים, התפרים נתפרים כך שהעור נשאר מתוח בעזרת תפרים סטנדרטיים והידוק סיכות כירורגיות – תלוי מה הכי מתאים ונכון עבור כל ניתוח ספציפי. במקרים מסוימים מאוד משאירים צינור ניקוז בעור על מנת להפחית נפיחות והיווצרות בצקות שעלולות לפגום בהחלמה ובמראה הסופי. הפנים נעטפים בתחבושת גזה ותחבושת אלסטית, שניתן להסיר לאחר יום או יומיים. אם קיים צינור ניקוז הוא גם מוסר לאחר כיומיים מסיום הניתוח.