מתיחת פנים בלייזר

מתיחת פנים בלייזר

מתיחת פנים בלייזר, שלעיתים נקראת גם הידוק עור בלייזר, מיושמת בעזרת לייזר פחמן דו-חמצני מיוחד ומטרתה היא הסרה של שכבות עור שניזוקו או התקמטו – כאשר התהליך נעשה שכבה אחר שכבה בצורה מדויקת ביותר. כך, שבעוד ששם ההליך מעט מטעה כי למעשה לא מדובר על מתיחה בפועל של העור, התוצאה הסופית היא בכל זאת צמצום הופעתם של קווים וקמטים למיניהם. מתיחת פנים בלייזר יכולה להתבצע על כל הפנים או על אזור ספציפי בהם.

מועמדות אידיאליות להליך

מועמדת אידיאלית למעבר מתיחת פנים בלייזר תהיה באופן כללי מישהי (או מישהו כמובן) עם גוון עור בהיר, בריאה ועם עור שאינו שמנוני. מטופלות בעלות גוון עור בצבעי "זית", חום או שחור נמצאות בסיכון מוגבר לשינויים בפיגמנטציה בעקבות מתיחת פנים בלייזר. הטיפול מתאים לאלו שמבקשות להדק ולמתוח את העור באזורים בהם הוא נפול או מקומט בפנים ובצוואר, אך לא רוצות לעבור הליך כירורגי שכרוך בתקופת התאוששות ארוכה יותר.

כיצד מבצעים את ההליך?

מתיחת פנים בלייזר על ידי קילוף שכבות העור החיצוניות שניזוקו עם השנים, תוך שמשאירים תאי עור חדשים ותקינים משכבות עור מתוחות ובריאות יותר. התוצאות של ההליך נמצאו דומות לאלו של פילינג כימי או "דרמבריישן". ניתן להתרכז באזורים ספציפיים של הפנים במהלך הטיפול, למשל קמטים מסביב לפה והעיניים. בעזרת יכולת חדירה מבדילה ופרטנית הרופא יכול להתמקד במקומות ובקמטים ספציפיים ולהסיר רק את שכבות העור שניזוקו.

הרדמה

מתיחת פנים בלייזר על אזורים קטנים נעשית תחת הרדמה מקומית וטשטוש, אמצעים אלו מספיקים כדי למנוע כל כאב במהלך ביצוע הטיפול הקטן יותר. אם מדובר על ביצוע של חלקים גדולים או על כל הפנים יהיה צורך בהרדמה כללית.

יתרונות

מתיחת פנים בלייזר יכולה לסייע למטופלות להשיג מראה פנים צעיר ורענן יותר, עור חלק ללא הצורך בכאבים, ביצוע חתכים כירורגיים בעור או ההוצאות הניתוחיות הגדולות יותר. יתרון משמעותי של מתיחת פנים בלייזר הוא שהליך זה מקושר למספר מועט ונדיר ביותר של סיכונים וסיבוכים אפשריים וזמן ההתאוששות מהיר מאוד.

מגבלות

אין טיפול עור קוסמטי, כירורגי או הליך אחר, שיכול לעצור את תהליך ההזדקנות הטבעי. לאחר כמה שנים מטופלות יכולות להתחיל לראות שוב את הסימנים שהפריעו לה בעבר שבגללם ביקשה לעבור מתיחת פנים בלייזר. כמובן שגורמים מקצועיים מרגיעים ואומרים כי מי שעברה את הטיפול בכל זאת תיראה טוב יותר מאשר הייתה נראית באותו גיל בלי ביצוע הטיפול. כיום מתיחת פנים בלייזר נחשבת יעילה מאוד לטיפול בעור הצוואר והפנים וכמו כן להוות שיפור משמעותי באזורים הם עודפי עור גדולים. כמובן שקיים גם מרכיב העלות שאין להתעלם ממנו, זו נקבעת בהתאם לגודל האזור המטופל, סוג ההרדמה שיש ליישם ושאר גורמים בעלי השפעה.