מחיר מתיחת פנים

מחיר מתיחת פנים

מתיחת פנים היא הליך כירורגיה פלסטית ותיק מאוד ופופולארי מאוד, בעיקר עבור נשים אך כיום גם גברים רבים בוחרים לעבור אותו על מנת לשמור על מראה פנים צעיר ואטרקטיבי. כמו רוב הניתוחים הפלסטיים וההליכים האסתטיים, העלות של הניתוח היא פרטית ואם קיימת השתתפות כלשהי של קופות החולים במסגרת הביטוחים המשלימים היקרים אז היא לרוב סמלית בלבד ואינה זמינה לכל הטיפולים. לכן למרות האיכויות והיתרונות של מתיחת פנים לצד הפופולאריות שלה, הנושא של מחיר מתיחת פנים הוא גורם משמעותי במיוחד.

מרכיבים של מחיר מתיחת פנים

ניתוח מתיחת פנים, ומבחינה זו לא ממש משנה באיזו טכניקה הוא מבוצע, כולל מרכיבים שונים בעלויות שלו. לרוב המטופלים או המטופלות ישלמו מחיר אחד כולל ולא ישלמו בנפרד על כל פריט פשוט כי כך נוח יותר לשני הצדדים. הליכים רפואיים הם יקרים בכל צורה שלא בוחנים זאת, וכאשר הם מבוצעים באופן פרטי העלויות מועברות ללקוח הסופי כמעט במלואן. מרכיבים של מחיר מתיחת פנים הם:

שכר המנתח עצמו

החלק המרכזי ביותר בעלות הניתוח הפלסטי, מנתחים אלו גובים סכומים גבוהים גם כחלק מכיסוי הוצאות שוטפות שלהם, גם ההליך הוא פרטי וגם בעקבות נורמה בתחום.

עלות השימוש בבית חולים פרטי ובמתקנים רפואיים

ניתוח מתיחת פנים מתבצע במסגרת רפואית כלשהי, לרוב בתי חולים פרטיים או מרפאות ייעודיות, לכן במחיר של ההליך מגולמת גם עלות השימוש במתקנים כגון חדר ניתוח וכן הלאה.

צוות רפואי

ניתוחים מורכבים מצריכים אחיות ואנשי צוות אחרים, עלות זו יכולה להיות כלולה בשימוש במתקנים הרפואיים או להיות מחושבת בנפרד.

אשפוז

אם קיים צורך לאשפוז ללילה יש בכך עלות לא מבוטלת.

ביטוחים

שוב, בגלל שמתיחת פנים היא הליך פרטי, על הקליניקה או הרופא שאחראים לביצוע הניתוח יש לשלם ביטוחים רבים על מנת להיות מוסמכים לספק שירותי רפואה פלסטית לציבור.

סוג ההרדמה

מרכיב מהותי במסגרת מחיר מתיחת פנים הוא סוג ההרדמה, הרדמה מלאה מצריכה רופא מרדים והיא מורכבת ויקרה ואילו הרדמה מקומית זולה משמעותית ובמקרים רבים לא מצריכה כלל רופא מרדים.

בדיקות מקדימות

לפני כל ניתוח המנתח יבקש לראות תוצאות של בדיקות דם ובדיקות רפואיות כלליות בהתאם למהות הניתוח. עלות זו יכולה להיות נפרדת או במסגרת המחיר הכללי.

אביזרים רפואיים

לאחר הניתוח יש לעיתים צורך בחבישה מיוחדת כגון תחבושות לחץ או תמיכה, לאלו יש עלות מעבר לחבישה רגילה שכמובן כלולה במחיר מתיחת פנים.

רמות המחיר בישראל

מחיר מתיחת פנים בישראל משתנה מאוד בהתאם למוניטין של הרופא המנתח או הקליניקה האחראית, מיקום הניתוח וכמובן מהות הניתוח מבחינת סדרי גודל ומה יש לבצע. מחיר מתיחת פנים מלאה הכוללת גם טיפול בצוואר יכול להגיע לכ-40,000-45,000 ש"ח או פחות מכך אצל רופאים פחות יוקרתיים או בבתי חולים פחות חדישים. ניתוחי מתיחת פנים קטנים יותר כמו לאיברים מסוימים בפנים, מתיחה נקודתית או כל מתיחה אחרת תחת הרדמה מקומית עשויות להציע מחיר מתיחת פנים זול משמעותית שנע סביב 10,000-20,000 ש"ח ואף פחות מכך להרמת עפעפיים והליכים פשוטים וקטנים.

ככל שהניתוח קטן יותר מבחינת סוג ההרדמה, היקף האזורים שיש לטפל בהם וכמות העור שיש למתוח, כך מחיר מתיחת פנים יהיה נמוך יותר וניתן יהיה לבחור בחלופות זולות וקלות יותר מאשר מתיחת פנים וצוואר מלאה.