מתיחת פנים למרכז הפנים

מתיחת פנים למרכז הפנים

מתיחות פנים מלאות ומסורתיות לא עושות מספיק מבחינת הקניית מראה מתוח, חלק וצעיר יותר לאזור מרכז הפנים, בין העיניים והפה. אזור זה של מרכז הפנים דורש למעשה הליך נפרד משל עצמו על מנת להשיג תוצאות אופטימאליות מבחינת תיקון של צניחת שומן, עור ושרירים. הליך פשוט ומהיר זה, שגם עלותו סבירה, מתאי למי שרוצה לשקם מראה פנים צעיר ורענן בלי הצורך במתיחת פנים מלאה.

תכלית הניתוח

מתיחת פנים למרכז הפנים מתרכזת כמובן באזור המרכזי של הפנים, האזור הכי חשוב מבחינת הבעות, אסרטיביות והמראה הכללי של הפנים. אזור זה אחראי לטווח התנועה הגדול ביותר מבחינת הבעת רגשות באופן מוחשי. מצב של קמטים בפינות הפה וצניחה של פינות הפה עשוי שלא בצדק ליצור מראה של אדם עצוב למשל, ואילו לחיים נפולות גורמות למראה עייף ונפוח מסביב לעיניים כדוגמא נוספת. שיפור המתח של העור והשרירים באזור מרכז הפנים גורם למטופלות ולמטופלים להיראות צעירים יותר, בריאים יותר ומאושרים יותר. יש קליניקות שמתייחסות להליך זה גם כהרמת לחיים.

מועמדות לניתוח

באופן כללי מדובר על נשים (וגם גברים כיום) שמבקשות להיראות צעירות יותר ומלאות חיים אך לא רוצות או לא יכולות לעבור מתיחת פנים מלאה. המנתח יכול להשלים הליך מתיחת פנים למרכז הפנים בטווח זמן של כשעה, בכך ההליך מהווה גורם משיכה לנשים לחוצות בזמן הן מבחינת ביצוע הניתוח עצמו וכן זמן ההחלמה הקצר יותר. מטופלות פוטנציאליות שיש להן קמטים או קווים עמוקים באזור שבין האף לפה, או שסובלות מקו לסת צונח וקמטים גדולים, יכולות למתוח את העור הרחק מפינות הפה בעדינות על מנת לראות הדגמה כללית למראה מרכז הפנים שלהן לאחר הניתוח.

מהלכים במסגרת הניתוח

במהלך מתיחת פנים למרכז הפנים המנתח מזיז את השרירים הפנימיים הרלבנטיים והשומן כמו גם את עור הפנים עצמו כך שהכל מעוגן מחדש במקום מתאים יותר שמספק מראה מתוח, חלק וצעיר למרכז הפנים. ניתוח זה כרוך ברוב המקרים ביצוע חתכים מעט עמוקים יותר מאשר במתיחת פנים מלאה, מתיחת פנים למרכז הפנים מתחילה לרוב בקצוות הפה או בקרבת הריסים. המנתח ממקם מחדש את שרירי הלחיים והאף ואת כריות השומן מהלחיים, אז הוא מחבר מחדש את השרירים במיקומם החדש ותופר את החתכים בצורה אסתטית ומדויקת. במקרים מסוימים המנתח יעשה שימוש במצלמה זעירה שנקראת אנדוסקופ לצפייה ועבודה תת-עורית דרך חתך זעיר.

התאוששות

בגלל שהליך מתיחת פנים למרכז הפנים כולל עבודה על אזור פנים קטן יותר ממתיחה מלאה, מטופלות לרוב מתאוששות ומחלימות מהר יותר ועם פחות כאבים. נפיחות וחבלות מסוימות כן עשויות להופיע אך אלו ייעלמו לרוב אחרי כשבועיים ואזור הניתוח עשוי לגרד מעט במשך זמן ההחלמה. המנתח בדר"כ ימליץ למנותחות להימנע מפעילות מאומצת במשך כמה שבועות לאחר הניתוח על מנת להימנע מסיבוכים ולסייע להחלמה יעילה יותר. אפשר לצפות בראש שקט למראה צעיר יותר שישמר לאורך כ-10 שנים אחרי מתיחת פנים למרכז הפנים.