מה עושים אחרי מתיחת פנים?

מה עושים אחרי מתיחת פנים?

מתיחת פנים היא ניתוח אלקטיבי (מבחירה) שנעשה למטרות קוסמטיות. מטרת ההליך היא כמובן לקבל מראה פנים (וצוואר לעיתים) צעיר, ללא קמטים, רענן ואטרקטיבי על ידי מתיחה פיזית של העור בפנים והידוקו בעיצוב חדש כך שלמעשה מחזירים את הגלגל כמה שנים אחורה. לאחר הניתוח יש מעט מאוד שעליך לעשות מעבר למנוחה ושמירה על הפנים מבחינת תחבושות יבשות ונקיות, אך למרות זאת יש להבין מה התהליך כולל.

חבישות

בממוצע, לעור ולשרירים שלך לוקח כשבועיים להחלים לאחר מתיחת פנים. על מנת להפחית נפיחויות וחבלות אחרי מתיחת פנים, המנתח יחבוש את הראש והפנים, לעיתים גם יוחדר צינור ניקוז קטן שיבצבץ במשך הימים הראשונים מאחורי האוזן וימנע הצטברות נוזלים ודם מתחת לעור. לרוב אין צורך "ללבוש" את התחבושות על הפנים והראש למשך כל השבועיים אלא רק בימים הראשונים.

החלמה

בשבועות לאחר מתיחת הפנים, רוב המטופלות והמטופלים חווים אי נוחות מסוימת, כולל חבלות כואבות, כאבים מופשטים בפנים ואובדן תחושה מסוים בפנים. רמת הכאב המקושרת לניתוחים אלו מוגדרת באופן כללי כקלה עד בינונית, מטופלים לעיתים מתלוננים על כאבים באוזניים. המנתח ירשום תרופות נגד כאבים עבור הימים הראשונים ועם יש צורך באספקה נוספת ניתן בקלות לקבל עוד מרשם מהמנתח או רופא המשפחה. לאחר השבוע הראשון רוב החולים אינם חווים אי נוחות או שזו קיימת ברמה נמוכה מאוד, בזמן זה גם החבלות יתחילו לדהות.

פעילות

בעקבות מתיחת פנים נשאלת השאלה מה עושים אחרי מתיחת פנים? מבחינת פעילות הרופא המנתח ימליץ להימנע כמעט לחלוטין מפעילות פיזית, בעיקר בימים הראשונים שצריכים להיות מוקדשים למנוחה – הכוונה לא לבצע פעילות שהיא מעבר להליכה איטית רגילה או התמתחות מינימאלית. יש להימנע מביצוע פעילות גופנית נמרצת, ביצוע עבודות בית או פעילות מינית במשך לפחות שבועיים ולא לחזור לרמת פעילות רגילה אלא לאחר אישור מהרופא בהתאם לקצב ההחלמה.

רוב הרופאים מליצים למטופלות ומטופלים להימנע מצריכת אלכוהול או עישון במשך לפחות השבועיים הראשונית אחרי מתיחת פנים, כמו כן לא רצוי לשהות בסאונה יבשה או רטובה.