מתיחת פנים בתפר אחד

מתיחת פנים בתפר אחד

מתיחת פנים בתפר אחד היא באופן עקרוני הליך עדין ופחות פולשני ממתיחות פנים מסורתיות. יש כאלו שקוראים לסוג זה של מתיחת פנים בתור "מתיחת צהריים" כי נשים עוברות אותה בצהריים ופחות או יותר ממשיכות בשגרת חייהן מיד לאחריה. מתיחת פנים בתפר אחד נעשית תחת הרדמה מקומית והיא מאופיינת בזמן החלמה קצר.

היסטוריה

השיטה של מתיחת פנים בתפר אחד פותחה על ידי מנתח פלסטי מבברלי הילס, קליפורניה בתור חלופה למתיחות פנים לאזור מרכז הפנים או מיני מתיחת פנים. הרעיון הגיע אליו על פי הסיפורים לאחר שראה שחקנית משתמשת בנייר דבק שקוף על מנת למתוח את העור מסביב לעיניה ולהעלים כך קמטים.

ההליך עצמו

נעשה שימוש בהרדמה מקומית ולעיתים טשטוש ואז מבצעים חתכך קטן לאורך קו השיער. כעת מיישמים תפירה רפואית שמעגנים ברקמות התת-עוריות, תפירה זו בפועל מושכת את העור כלפי מעלה ללא הצורך לחתוך אותו כמו במתיחת פנים רגילה. ההליך מושלם בתוך דקות ספורות, והמטופלת יכולה כביכול לחזור לעבודה או לשגרת חייה כבר ביום למחרת מכיוון שנפיחויות וחבלות הן מינימאליות אם הן בכלל מופיעות. זמן ההחלמה כולו אורך כארבעה ימים.

תוצאות

נהוג להתייחס אל מתיחת פנים בתפר אחד ככזו שגורמת למטופלות להיראות צעירות בחמש שנים ובעלות מראה טבעי במיוחד. מתיחת פנים בתפר אחד מרככת את הקפלים הנפוצים שבין הפה לאף ומותחת את העור בקו הלסת. בעוד שמתיחה כזו אינה מהווה תחליף אמיתי למתיחת פנים אנדוסקופית או למתיחת פנים מלאה, היא בהחלט מרעננת את מראה המטופלת ויכולה לספק תוצאות מרשימות אף יותר עם היא מיושמת לצד טיפול בוטוקס או מילוי פנים אחר.

מטופלות אופייניות

מטופלות (ומטופלים) שבוחרים לעבור ניתוח מתיחת פנים בתפר אחד יהיו לרוב בגילאי 30, נשים שרוצות קצת לחדש ולהחזיר מראה נעורים לעור הפנים שלהן בלי לעבור ניתוח מורכב יותר שמשבית אותן למשך תקופה ארוכה יותר. נשים רבות עוברות את ההליך לפני אירוע חשוב למשל.

דעת מומחה

רופאים רבים מסכימים כי אין חשיבות גדולה מדי לסוג מתיחת הפנים אלא דווקא לאיכות המנתח הפלסטי. רופאים אלו ממליצים אם כך לבדוק לעומק וביסודיות את המנתח הפלסטי שמיועד לבצע את ההליך כך שניתן להיות בטוחים ברמת וודאות די גדולה לגבי טיב התוצאות שניתן לצפות להן והיכולת לצמצם סיכונים למינימום האפשרי.