מתיחת פנים בהרדמה מקומית

מתיחת פנים בהרדמה מקומית

קיימות טכניקות רבות לביצוע מתיחת פנים וכמו כן סוגי מטופלים ומטופלות רבים המבקשים לעבור את ההליך הפופולארי הזה על מנת לקהל מראה פנים צעיר יותר, חלק ואלגנטי. בעבר ניתוחי מתיחת פנים בוצעו בעיקר תחת הרדמה מלאה וגם הצריכו אשפוז, אך כיום מקרים רבים מאפשרים לבצע מתיחת פנים בהרדמה מקומית בלבד ובכך מציעים התאוששות קלה יותר, פחות סיכונים ועלות נמוכה יותר.

לא נורא כפי שזה נשמע

על פניו, מתיחת פנים בהרדמה מקומית נשמעת כמו חוויה מאוד לא נעימה בגלל ההתעסקות המסיבית בפנים והפעלת כוח ומניפולציות כירורגיות על אזור הפנים כולו. ובאמת לו היו מבצעים מתיחת פנים מלאה תחת הרדמה מקומית בלבד התהליך כולו היא מאוד לא נעים. אך בפועל מתיחת פנים בהרדמה מקומית מבוצעת רק בהליכים קטנים ופחות מורכבים שמאפשרים זאת פיזית וטכנית, כך שלא מדובר על חוויה טראומטית כלל והמטופלת או המטופל לא חווים אי נוחות משמעותית.

כמו כן, במקרים רבים המנתח בוחר גם לתת למטופלים טשטוש כלשהו להקלה על החוויה בצורה מהותית ללא המורכבות והסיכון של הרדמה מלאה. ניתן כמובן לבקש לקבל טשטוש.

פחות סיכונים

מתיחת פנים בהרדמה מקומית היא במידה משמעותית פחות מסוכנת מאשר מתיחת פנים בהרדמה מלאה. יישום של הרדמה מלאה בכל סוג של ניתוח הוא סיכון משמעותי ולכן רופאים מרדימים חייבים להיות מקצועיים ומיומנים ביותר. הכנסה של אדם למצב של הרדמה מלאה עלול להוביל לסיבוכים רבים החל מתופעות לוואי קטנות ואף עד מוות. מבחינת מתיחת פנים בהרדמה מקומית החומרים ומהות ההרדמה הם פחות חזקים ורמת הסיכון פוחתת משמעותית.

טכניקות מתיחת פנים תחת הרדמה מקומית

קיימות כאומר כמה טכניקות שמאפשרות לבצע את הליך של מתיחת פנים בהרדמה מקומית, כמה מטכניקות אלו הן:

  • מתיחת פנים בלייזר: בעזרת לייזר מיוחד מסירים שכבות של עור פגום, זקן ומעלימים קמטים וקווים כך שנשארת שכבה של עור בריא ותקין.
  • מתיחת פנים נקודתית / Soft Lift: מיועדת בעיקר לאזור מרכז הפנים, כל עוד מבצעים את המתיחה על אזור קטן יחסית ניתן לבצעה תחת הרדמה מקומית.
  • מתיחת צוואר וסנטר: אם האזור המטופל קטן ולא מדובר על כמות גדולה מדי של עור נפול או עודף, ניתן לבצע מתיחת פנים לצוואר והסנטר בפורמט של מתיחת פנים בהרדמה מקומית.
  • מתיחת חוט / מתיחת פנים בתפר אחד: המתיחה האמיתית הכי פחות פולשנית, בעזרת החדרת מעין חוט של תפירה רפואית מקבעים את העור והשרירים כך שמראה הפנים מעוצב מחדש בצורה מתוחה וצעירה יותר, ניתן לבצע זאת תחת הרדמה מקומית ללא אי נוחות מהותית למטופלת.