מתיחת פנים וצוואר

מתיחת פנים וצוואר

מתיחת פנים וצוואר היא מעין שיא של התחום הפופולארי והרחב של מתיחות פנים, ניתוח זה מטפל באזור רחב יחסית ומקנה למטופלות ולמטופלים מראה כולל צעיר יותר, רענן יותר ובריא יותר. מתיחת פנים זו מתמקדת בשני אזורים בעייתיים מאוד מבחינת תהליכי הזדקנות טבעיים, שני אזורים שהמראה שלהם מפריע לנשים וגברים רבים בגילאים מבוגרים. לאחר הניתוח המטופלים מדווחים לרוב על תחושת ביטחון עצמי משופרת, אסרטיביות והרגשה עצמית פנימית טובה משמעותית. בנוסף, ניתן לבצע מתיחת פנים וצוואר גם בפורמט מצומצם או ממוקד יותר באזור בעייתי יותר מבין שני אלו.

מה הניתוח כולל?

ניתוח מתיחת פנים וצוואר נועד לספק בסופו של דבר מראה פנים וצוואר צעירים בכמה שנים טובות, הקמטים צריכים להיעלם או להצטמצם מאוד, קווים למיניהם נעלמים והמטופלות או המטופלים מאופיינים במראה ערני, צעיר, בריא ורענן יותר. מתיחת פנים וצוואר נעשית תחת הרדמה מלאה בגלל היקפי האזורים שיש לטפל בהם וכמו כן במקרים רבים היא תצריך אשפוז למשך הלילה.

הניתוח כולל שחרור של העור בצוואר ובפנים באמצעות ביצוע של חתכים זעירים במקומות נסתרים כך שהצלקות יהיו מינימאליות ומאוד לא מורגשות. לאחר שהעור מנותק למעשה מהרקמות תחתיו ניתן להסיר עודפי שומן ועור וכמו כן להדק את שרירי הפנים או הצוואר ורקמות חיבור שונות כך שהפנים יהיו מתוחים ובעלי טווח הבעה טבעי והצוואר ללא עור נפול או עודף.

לאחר ביצוע כל ההליך מבחינת השכבות התת-עוריות, המנתח מותח את העור ותפור אותו במקומו החדש כך שהפנים "נשארים במקומם" החדש והמעוצב והצוואר חוזר שנים אחורה מבחינת המראה שלו.

כאמור, ניתן לבצע מתיחת פנים וצוואר בצורות שונות מבחינת סדרי הגודל, למשל ניתן להתמקד בצוואר ולבצע מתיחה נקודתית או מינימאלית בפנים או להיפך, הכל בהתאם לרצון המטופלת או המטופל והמראה הכללי לפני ביצוע הניתוח.

שילוב עם הליכים נוספים

במקרים רבים מתיחת פנים וצוואר אינה מספיקה על מנת לקבל מראה אמיתי וטבעי שיהיה צעיר ורענן יותר. מנתחים רבים ימליצו לבצע באותו הזמן גם הליכים אסתטיים נוספים שיהיו מגע איכותי ואסתטי סופי, התוצאה הסופית צריכה להיראות טבעית מבחינת מראה הפנים וטווח התנועתיות של הצוואר ושרירי ההבעה בפנים. הליכים נוספים נפוצים מבחינת שילוב עם מתיחת פנים וצוואר הם מילוי לחיים או אזורים אחרים שבהם השומן נעלם ומבחינה אסתטית דווקא רצוי שיהיה שם, בוטוקס או מילוי בחומרים אחרים, הרמת עפעפיים ממוקדת וכדומה.

החלמה מניתוח מתיחת פנים וצוואר

בגלל שניתוח מתיחת פנים וצוואר הוא באופן כללי גדול יותר לעומת סוגים אחרים של מתיחות פנים וגם מורכב יותר, ההחלמה ממנו ארוכה יותר ועשויה להיות מלווה במעט יותר כאבים ואי נוחות. לאחר הניתוח הראש, הפנים והצוואר יהיו חבושים ולעיתים יהיו נקזים למניעת הצטברות נוזלים, תחבושות אלו לרוב ניתנות להסרה על ידי רופא או אחות לאחר הימים הראשונים.

תקופת ההחלמה הראשונית נמשכת כשבועיים עד ארבעה שבועות ולאחר מכן הגוף ממשיך להחלים במשך כמה חודשים אך המראה הכללי והאיכותי כבר מיוצב והמחמאות יתחילו לזרום מכל הסביבה. לרוב מומלץ לנוח באופן מלא בימים הראשונים ולהיות במנוחה כמעט מלאה במשך שבוע עד עשרה ימים לאחר מתיחת פנים וצוואר.