הכנה למתיחת פנים

הכנה למתיחת פנים

דרך טובה מבחינת הכנה למתיחת פנים היא ל"הצטייד" בידע לגבי כל מה שיש ואין לעשות לפני ואחרי הניתוח הקוסמטי הנפוץ הזה. כמו כן, יש להבין מה הולך לקרות בכל שלבי ההליך. הכנה לתופעות בשלב ההתאוששות וההחלמה היא חשובה במיוחד כי יש להיות מוכנים למידה מסוימת של אי נוחות והתנהגות נכונה תסייע להחלמה יעילה יותר.

פגישות ייעוץ ושבועיים לפני הניתוח

בפגישות הייעוץ המקדימות עם הרופא המנתח וצוות הקליניקה האסתטית יעברו איתך על פרטי הניתוח ועל התוצאות שאפשר לצפות להן בעקבותיו. פגישות אלו מסייעות להימנע מטעויות ומאכזבה שמקורה ציפיות יתר מהתוצאות. זוהי גם הזדמנות לעבור על ההסמכה והניסיון של הרופא המנתח בביצוע מתיחות פנים.

מבחינת הכנה למתיחת פנים, שבועיים לפני הניתוח על מעשנים לחדול מכך לחלוטין, בעיקר בגלל השפעת העישון על זרימת הדם ובגלל פגיעה אפשרית בהחלמת הפנים. אותו עיקרון של הכנה למתיחת פנים תקף גם שבועיים אחרי הניתוח (הזדמנות מצוינת להפסיק בכלל). במסגרת תהליך הכנה למתיחת פנים יש להפסיק ליטול תרופות מדללות דם או מונעות קרישה שבועיים לפני המועד המתוכנן, על מנת למנוע סיבוכים של דימום יתר – אספירין, קומדין, משככי כאבים מסוימים, ויטמין E וכן הלאה. יש לפרט למנתח לגבי כל תרופה או תוסף שנצרך על מנת לקבל את ההכנה המתאימה ביותר.

יום לפני הניתוח

תהליך הכנה למתיחת פנים מגיע לשיאו יום לפני הניתוח עצמו. יש לחפוף את השיער בצורה טובה עם שמפו על מנת לצמצם סיכון של זיהומים. חשוב מאוד להימנע מצריכת משקאות אלכוהוליים למיניהם. הניתוח כולל לרוב הרדמה מלאה ולעיתים מקומית, כך שיש לארגן מראש מישהו שייקח אותך הביתה לאחר הניתוח ורצוי גם ישהה איתך בבית ללילה הראשון לפחות.

למה לצפות לאחר הניתוח

הכנה למתיחת פנים מסתיימת עם הכניסה לחדר הניתוח ותחילת ההליך על ידי המנתח, אך התהליך של הכנה למתיחת פנים צריך לכלול גם התייחסות למה שקורה אחרי הניתוח. זמן ההחלמה צריך להיות בין שבוע לשישה שבועות ובמקרים נדירים יותר ארוך. יש לחבוש תחבושת ייעודית על הראש כך שהפנים מוגנים ומכוסים במידה רבה בימים הראשונים ובמידה מועטה עד בלתי מורגשת עד החלמה מלאה של החתכים. תחבושות אלו שומרות על החתכים ומסייעות בתהליך ההחלמה היעיל והבריא של חבלות, נפיחויות והתייצבות רקמות הפנים בצורה אסתטית וסימטרית.

לעיתים מתיחת פנים כוללת החדרת נקזים לאזורי החיתוך כך שאלו מנקזים החוצה דם ונוזלים שמצטברים – ובכך מונעים בצקות ומסייעים לעיצוב טוב יותר של הפנים – הנקזים נמצאים מאחורי האוזן. ישנה רמה מסוימת של כאב אך מקבלים מרשם לנוגדי כאבים בהתאם לצורך. תופעות לוואי נוספות שאין מה להיבהל מהן באופן כללי הן איבוד תחושה חלקי וזמני בפנים, שינוי בצבעי הפנים ונפיחות, זה תהליך ריפוי נורמלי והתופעות חולפות לאחר כשבועיים.