מתיחת פנים נקודתית

מתיחת פנים נקודתית

מתיחת פנים נקודתית נקראת לעיתים גם מיני מתיחת פנים, זהו הליך פחות פולשני שמכוון באופן ספציפי לאזור ממוקד של הפנים לעומת מתיחת פנים מלאה או אפילו מתיחת פנים של מרכז הפנים. במהלך מתיחת פנים נקודתית המנתח מתמקד באזור או אזורים מסוימים הדורשים תיקון ועיצוב מחדש ובכך גם זמן ההתאוששות וההחלמה קצר משמעותית. בזכות המיקוד שלהן וזמן ההתאוששות הקצר, ניתוחים אלו זכו לכינוי "מתיחות פנים של סופשבוע".

למי הטיפול מיועד?

המועמדים הטבעיים לעבור מתיחת פנים נקודתית הם צעירים יחסית, בגילאי 30-50 באופן כללי. אנשים בעלי סימני הזדקנות מינימאליים על הפנים כך שהם יכולים להרוויח שינוי משמעותי ממעבר של ניתוח ממוקד באזור בעייתי מסוים. מידה קלה של עור נפול בפנים למשל היא בעיה שמתאימה להליך זה. אנשים בעלי קמטים רציניים יותר ותהליכי הזדקנות מהותיים יותר צריכים כבר לעבור מתיחה מלאה או הליך מורכב יותר.

הניתוח

דרך חתכים זעירים המבוצעים בקרבה לאזור הספציפי שבו מטפלים, המנתח מחדיר צינורית שאיבה קטנה וכלי עבודה רלבנטיים אחרים (לא יחד) על מנת לשאוב עודפי שומן ולעצב מחדש את רקמות הפנים על מנת לקבל מראה אסתטי, צעיר ורענן יותר. ניתן בנוסף גם להסיר עודפי שומן מאזור הצוואר או קו הלסת על מנת לשמור על מראה אחיד ואסתטי. יש מנתחים שמבצעים מתיחת פנים נקודתית בעזרת טכנולוגיית אנדוסקופיה שעושה שימוש במצלמה זעירה שמאפשרת עבודה נוחה ובטוחה בחללים תת-עוריים.

התאוששות ממתיחת הפנים הנקודתית

בגלל שניתוח מתיחת פנים נקודתית עושה שימוש במינימום של טכניקות פולשניות, ההתאוששות אחריו היא גם קצרה יותר וגם קלה יותר מאשר כל מתיחת פנים אחרת. מנותחים לרוב מתאוששים באופן כמעט מלא לאחר שבוע אחד. הניתוח עצמו מבוצע במסגרת מרפאות חוץ שאינה מצריכה אשפוז.

תופעות לוואי אפשריות

מנותחי מתיחת פנים נקודתית צריכים לצפות לקצת חבלות שייראו על העור, לכאב ברמה מועטה שחולף לאחר כמה ימים ואובדן תחושה זמני וחלקי בעקבות הניתוח. סיכונים נוספים הם שטפי דם פנימיים, תגובה לא תקינה לחומרי ההרדמה, זיהומים ונזק זמני או קבוע לעצבים.