שאלות ותשובות על מתיחת פנים

שאלות ותשובות על מתיחת פנים


אלו סוגי ניתוח מתיחת פנים ישנם?
ניתוח מתיחת פנים הוא רק ניתוח מסוג אחד, אשר במהלכו מורם החלק התחתון של הפנים כלפי מעלה והעור נמתח לצדדים. לפעמים כדי להצעיר את מראה הפנים אין צורך בניתוח מתיחת פנים אלא בהעלמת קמטים על ידי הזרקת חומרי מילוי או בטיפול פילינג, או אפילו ניתוח עפעפיים או מצח, לכן חשוב לברר מראש מה בדיוק הטיפול שאתם זקוקים לו אשר יצעיר את מראה הפנים שלכם.

מה הוא אורך הניתוח?
ניתוח מתיחת פנים נמשך בין שעתיים לשלוש שעות, כאשר בדרך כלל מדובר על שלוש שעות ולפעמים אף מעט יותר מכך, הדבר תלוי במומחיות המנתח וגם במורכבות הניתוח ומספר החתכים שצריך לבצע במהלך הניתוח.

מאיזה גיל אפשר לעבור ניתוח מתיחת פנים?
גיל 40 הוא הגיל שבו אנשים מתחילים להרגיש את הזדקנות הפנים, אבל בדרך כלל אנשים המבצעים את הניתוח בישראל הם בני 50 ולמעלה מכך. כמובן שכל אדם עובר תהליך הזדקנות שונה המושפע לא רק מהגיל, אלא גם מגנטיקה, תזונה, אורח חיים ומזג האוויר.

אלו בדיקות צריך לעשות לפני הניתוח?
לפני ניתוח פנים מומלץ לעבור אצל רופא כללי בדיקה גופנית כללית ובדיקות דם הכוללות: ביוכימיה, ספירת דם, קרישה וזמן דמם. מעל גיל 45 נדרשת גם בדיקת אק"ג. כמובן שחשוב לדווח לרופא המנתח על הבעיות שמהם אתם סובלים כגון: לחץ דם גבוה, מחלות כרוניות, בעיות במערכת החיסונית, סוכרת, מחלות לב, בעיות בעמוד השדרה וכדומה. עליכם לדווח בפרוטרוט על מצבכם הבריאותי גם אם ישנם דברים שאינם נראים לכם חשובים או רלוונטיים וכמובן על תרופות שאתם צורכים באופן קבוע.

האם הניתוח הוא בהרדמה מלאה?
ניתוח מתיחת פנים מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית שניתנת לאחר מתן זריקות הרגעה וטשטוש. בגלל אורך הניתוח, נוכחות המרדים נדרשת לכל אורך הניתוח, כאשר המרדים בעת הצורך מוסיף חומרי הרדמה. לאחר ניתוח פנים מומלץ להישאר לאשפוז לילה להשגחה, למרות שלא מדובר בהרדמה מלאה.

מה הסיבוך השכיח ביותר בניתוח מתיחת פנים?
הסיבוך או יותר נכון תופעת הלוואי השכיחה ביותר בניתוח מתיחת פנים הוא ירידה בתחושה באזור הלחיים, הצוואר ולפעמים גם האוזניים. מדובר בתופעת לוואי שמתרחשת אצל כל המנותחים. דמם מתחת לעור יכול להתרחש, למרות שלא מדובר בתופעה נפוצה, עדיף להיות ערים לכך, דמם כזה, בניגוד לשטפי הדם המתאפיינים בסימנים כחולים בלבד, מלווה בכאב חד וחשוב לדווח עליו לרופא.

האם יש צורך להוציא תפרים?
בניתוח מתיחת פנים יש צורך בהוצאת תפרים שמתרחשת בדרך כלל בשני שלבים, כשבוע לאחר הניתוח מוציאים את התפרים הבולטים, בדרך כלל אלו שנמצאים בין האוזן ללחי וכעבור שבועיים מוציאים את שאר התפרים.

מתי מסירים את התחבושות מהפנים?
את התחבושות מסירים מהפנים בדרך כלל לאחר שלושה עד ארבעה ימים, כאשר ישנם רופאים החובשים את הפנים לאחר ניתוח בצורת "בבושקה" וישנם רופאים המשתמשים בתחבושות קצרות יותר, כל רופא על פי שיטתו.

איך אני ארגיש לאחר הניתוח?
בניתוח מתיחת פנים, המראה של הפנים אמנם מאוד מבהיל, אבל ההרגשה עצמה לא צריכה להיות כזו, יכול להיות שיהיו לכם קצת בחילות מההרדמה, סחרחורת וחולשה, אבל מבחינת הכאב מדובר יותר בחוסר נוחות ובתחושת לחץ בחלק העליון של הצוואר מאשר בכאבים חזקים.

ממה אני צריך להיזהר לאחר הניתוח?
כשבועיים לאחר הניתוח מומלץ לנוח ולהימנע מפעילות גופנית, לאחר מכן אפשר לחזור לשגרה אבל מומלץ להימנע מהרמת משאות כבדים, או מפעילות גופנית הקשורה בהורדת הראש מתחת לגובה המותניים. לאחר כשישה שבועות מותר לעשות הכל, הן מבחינת עבודה והן מבחינת הפעילות הגופנית.

מתי יורדת הנפיחות והחבורות עוברות?
ירידת הנפיחות והחבורות לאחר ניתוח מתיחת פנים משתנה בין מנותח למנותח והיא תלויה גם בהיקף הניתוח, באופן כללי התהליך אורך מספר שבועות.

כמה זמן תוצאות הניתוח מחזיקות מעמד?
תוצאות הניתוח יכולות להחזיק מעמד בין 4 עד 8 שנים והן מושפעות כמובן מהאלסטיות של העור והעמידות שלו, בכל מקרה, אפשר לומר שתוצאות הניתוח תמיד יגרמו לכם להיראות צעירים יותר, לעומת המצב שבו הייתם נראים אלמלא עשיתם את הניתוח.

האם אפשר לחפוף את השיער לאחר הניתוח?
אפשר לחפוף את השיער יום לאחר הניתוח ומומלץ לעשות זאת כדי לשמור על האזור נקי ועל מנת שהצלקות יתרפאו כמו שצריך ולא יפתחו זיהום.

האם אפשר להתאפר לאחר ניתוח מתיחת פנים?
אפשר להתאפשר כבר שלושה ימים לאחר הניתוח, אבל עלייך להיות זהירה באזור התפרים ולהשתמש בחומרים שקל להסירם ואינם דורשים את שפשוף העור.