מועמדים מתאימים לשאיבת שומן

מועמדים מתאימים לשאיבת שומן

ניתוח שאיבת השומן אשר פרץ לתודעתנו כבר בשנת 1974 הפך לאחד הניתוחים הקוסמטיים הנפוצים ביותר. כדאי שכל מי ששוקל לעבור את התהליך, יבדוק ראשית האם הוא מהווה מועמד מתאים לניתוח.

מה זו שאיבת שומן?

שאיבת השומן היא הליך ניתוחי בו נשאבים החוצה תאי השומן בגוף, לרוב מאזורי הבטן, הירכיים, המותניים והישבן. שאיבת השומן אינה מהווה פיתרון כולל לאנשים בעלי עודף משקל ואל לנו להתבלבל בין הליך שאיבת השומן לניתוח קיצור קיבה למשל. שאיבת השומן מתבצעת על ידי צינורית המוחדרת אל האזורים הרלוונטיים אשר מתוכם היא שואבת כאמור את תאי השומן הלא רצויים. ההליך מתבצע בהרדמה כללית ודורש עבודה מקצועית ומיומנת של רופא ייעודי ומוסמך.

מיהם המועמדים לשאיבת שומן?

המועמדים המתאימים והטובים ביותר לשאיבת השומן הם אנשים בעלי משקל גוף תקין ונורמאלי וכן בעלי עור עבה אך אלסטי וגמיש. אנשים אלו הסובלים משומן מיותר באזורי גוף ספציפיים, יוכלו כנראה להפיק את המרב מהליך שאיבת השומן. את שאיבת השומן ניתן לבצע בכל הגילאים, אולם מומלץ שלא לבצעה בתקופת גיל ההתבגרות בשל השינויים הצפויים וגם לא בגיל מאוחר מידי, בשל העובדה כי עורם של אנשים בגיל מאוחר נוטה לאבד מגמישותו. בנוסף, יש להתייעץ תמיד עם רופא מוסמך כדי לוודא שההיסטוריה הרפואית של כל מטופל אכן מאפשרת לעמוד בהצלחה בכל שלבי הניתוח.

על הימים שלאחר הניתוח

למרות שיטות העבודה והציוד המתקדם בו נעשה שימוש בניתוח שאיבת השומן, לאחר הניתוח עשויים המטופלים לחוש באי נוחות מסוימת ואף בכאב. מספר שבועות לאחר הניתוח עשויים המטופלים לחוות נפיחות, צריבה, שטפי דם ואף תחושת הירדמות מקומית באזור בו בוצעה שאיבת השומן. לאחר הניתוח יתבקשו המטופלים לחבוש את האזור למשך שבועיים וזאת כדי להעניק לעור תמיכה. למרות שיש להימנע מפעילות פיסית מאומצת כחודש לאחר הניתוח, מומלץ להתהלך מהר ככל האפשר כדי לאפשר את זרימת הדם לאיברי הגוף, להפחית נפיחות ולמנוע קרישי דם.