שאיבת שומן מהמותן

שאיבת שומן מהמותן

שאיבת שומן, שנקראת לעיתים גם פיסול שומן, היא בפועל הליך כירורגי אסתטי שבו הרופא המנתח מפרק ושואב מאזורים ספציפיים בגוף שומן. אזורים נפוצים בהם אנשים בוחרים לעבור שאיבת שומן הם הבטן, הישבן, הסנטר, הזרועות, הירכיים ובהחלט גם שאיבת שומן מהמותן שלרוב מבוצעת לצד טיפולים באזורים קרובים.

הניתוח

שאיבת שומן מהמותן דומה במהותה לשאיבת שומן מכל אזור אחר בגוף, כאשר ישנן כמה טכניקות קיימות לביצוע הפעולה עצמה. מהלך הניתוח כולל הרדמה מלאה ברוב המקרים, המנתח מבצע חתכים קטנים במותניים ודרכם מחדיר צינורית מתכת דקיקה שמחוברת למשאבה. ברוב המקרים יעשו שימוש בטכניקה הכוללת הזרקה של תמיסת מלח ביולוגית לאזור הרלבנטי או גלי אולטרא-סאונד על מנת לפרק את השומן, להפריד אותו מהרקמות ולהקל על שאיבתו. כעת המנתח שואב את השומן המפורק החוצה בעזרת תנועות חוזרות ונשנות בתוך המותן.

שאיבת שומן מהמותן ומכל מקום אחר מבוצעת בחלל התת-עורי והוא מכוונת בלעדית לרקמת השומן, אין חיתוך או מגע ישיר עם השרירים או כלי הדם כך שאלו לא נפגעים או מושפעים.

למי מתאים ניתוח שאיבת שומן מהמותן

רופאים מדגישים כל העת כי שאיבת שומן אינה פיתרון להרזיה או להשמנת יתר. הניתוח הוא פיתרון לאזורים ספציפיים שלגביהם המטופלים לא מרגישים בנוח, אזורים שבהם המטופלים לא מצליחים לרזות ולהיפטר מהשומן בדרכים טבעיות יותר. מבחינת שאיבת שומן מהמותן, שני המקרים רלבנטיים מאוד כי זהו אזור שנוטה לצבור שומן שבמקרים רבים קשה מאוד עד בלתי אפשרי להיפטר ממנו ללא ניתוח וזהו אזור שאנשים רבים מרגישים לא בנוח איתו. כך שאם המטרה אינה הרזייה אלא הסרת "צמיג" עודף מהמותניים או פיתרון אחר של עיצוב המותניים, ניתוח שאיבת שומן מהמותן הוא עבורך.

סיכונים

רוב הסיכונים המשמעותיים ביותר המקושרים לניתוח שאיבת שומן מהמותן קשורים להרדמה. לרוב הניתוח מבוצע תחת הרדמה מלאה, שהיא בכל מקרה תמיד הליך המלווה בסיכונים, למשל קרישי דם ורידיים, זיהומים וכמובן בעיות טכניות בהרדמה עצמה. סיכונים אלו נדירים ביותר.

סיבוכים אפשריים אחרים של שאיבת שומן מהמותן הם הסרה לא שווה של השומן שעשויה ליצור אזורים לא אחידים ולא אסתטיים – לכן חשוב לבחור מנתח מיומן ובעל ניסיון רב בניתוח ספציפי זה. סיבוכים נדירים אחרים המקושרים לשאיבת שומן מהמותן הם כוויות, נפיחות לא תקינה, לחץ על העצבים, הצטברות נוזלים עודפת לאחר שאיבת שומן בסיוע אולטרא-סאונד, עור עודף ונפול.

התאוששות

בטווח הקצר לאחר שאיבת שומן מהמותן לרוב יהיו חבלות שיראו באוזר המטופל, ככל שהוא גדול יותר כך יהיו יותר חבלות. גוון העור וצורתו אמורים לחזור למצב הטבעי לאחר כמה שבועות. לאחר שאיבת שומן מהמותן יש צורך ללבוש חגורת לחץ רפואית שתמנע נפיחויות מיותרות ותסייע להחלמה תקינה של האזור. כמו כן, אזור הניתוח עשוי להרגיש רדום מעט בשבועות הראשונים. הצלקות בעקבות שאיבת שומן מהמותן הן קטנות מאוד ולרוב נעלמות לחלוטין לאורך זמן.

תוצאות של שאיבת בטן מהמותניים

שאיבת שומן מהמותן מסירה את תאי השומן מהאזור, כך שתאים אלו לא יכולים לגדול שוב – התאים שנשארו יכולים לגדול ולצבור שומן אך לרוב המצב לא יחזור לקדמותו אלא צבירת השומן תהיה באזורים אחרים. כמובן שלאחר ניתוח שאיבת שומן יש לשמור אל אורח חיים בריא ומתאים על מנת לשמר את התוצאות. רמת הסיפוק וההצלחה מניתוח שאיבת שומן מהמותן תלויה במידה רבה בציפיות איתן מגיעים לניתוח, כמות השומן שמוסרת ומיומנות המנתח. שאיבת שומן אינה מתקנת צלוליטיס או פגמי עור אחרים.