נפיחות לאחר שאיבת שומן

נפיחות לאחר שאיבת שומן

כאשר שוקלים לעבור שאיבת שומן, הליך בטוח אך עדיין הליך ניתוחי, יש לשקול ולהבין כמה סיבוכים אפשריים. היווצרות נפיחות או בצקת היא אחד המרכזיים שבהם. בצקת היא נפיחות הנגרמת כתוצאה מאגירת נוזלים עודפת של הגוף, נפיחות לאחר שאיבת שומן היא תופעה די נפוצה, יש רופאים הטוענים כי זהו חלק טבעי מתהליך ההחלמה של הגוף.

משך הזמן של הנפיחות

משך הזמן שבו ניתן לחוות נפיחות לאחר שאיבת שומן משתנה, אך זמן תקין באזורים שעברו את ההליך עצמו יכול להגיע גם עד 4-6 שבועות לאחריו. באופן כללי, מיד לאחר הניתוח לא רואים סימני בצקת או נפיחות, רק כאשר הגוף מתחיל להחלים כמה ימים לאחר מכן הנפיחות תחל בעקבות הצטברות הנוזלים באזור. מדובר על תופעה זמנית בלבד ולאחר שתחלוף ניתן יהיה שוב לראות את התוצאות הדרמטיות מהניתוח.

ניקוז

מנתחים רבים מפחיתים את ההשפעה של נפיחות לאחר שאיבת שומן בכך שאינם סוגרים באופן מלא את חתכי הניתוח. החתכים שדרכם הוחדרה צינורית השאיבה מושארים פתוחים כך שדם ונוזלים אחרים יכולים להתנקז מהם החוצה מהגוף. ללא פעולה זו נוזלים רבים יותר היו מצטברים מתחת לעור ויוצרים נפיחות שהייתה גם מכאיבה וגם עשויה לפגום במראה העור לאחר ההחלמה.

על מנת לספוג את הנוזלים המתנקזים מהחתכים נעשה שימוש בחבישה סופגת או בנקזים שהם צינוריות היוצאות מהחתכים אל מיכלים קטנים – הנקזים מוצאים כמובן מהגוף לאחר כמה ימים.

שאיבת שומן בטנית

נפיחות לאחר שאיבת שומן מושפעת רבות מהאזור המנותח, גם מבחינת חומרתה וגם מבחינת משך הזמן שבו היא קיימת. אזור הבטן הוא האזור הפופולארי ביותר מבחינת שאיבת שומן וגם האזור הפגיע ביותר להיווצרות בצקות ונפיחויות. עבור מטופלים שעבור שאיבת שומן באזור הבטן, הנפיחות עשויה להיעלם לחלוטין לאחר כשלושה עד ארבעה חודשים ולא כמה שבועות כמו באזורים אחרים. עובדה זו משפיעה זמנית על היכולת לבצע פעולות ותנועות מסוימות כגון התכופפות קדימה, שכיבה על הבטן, שריכת שרוכים וכדומה.

אזהרה

במקרים נדירים מאוד עלולה להתפתח בצקת בריאות כחלק מתהליך של נפיחות לאחר שאיבת שומן, זה קורה בגלל עודף משמעותי של נוזלים בגוף שמגיע לאזורים אחרים מעבר לאזור המנותח בלבד. מקרים נדירים אלו יכולים להתרחש אם מוציאים מגוף המטופל או המטופלת יותר מדי שומן במהלך ניתוח אחד או מחדירים לגוף יותר מדי נוזלים.

לא סיבה לא לעבור את הניתוח

נפיחות לאחר שאיבת שומן אינה כואבת על פי רוב ומדובר על ניתוח בטוח מאוד מבחינה סטטיסטית, מנותחי שאיבת שומן אפילו לא צריכים תרופות נגד כאבים במקרים רבים. כל עוד לא מנסים להוציא יותר מדי שומן בניתוח אחד הנפיחות איננה משמעותית מאוד והיא זמנית בלבד.