שאיבת שומן מהסנטר

שאיבת שומן מהסנטר

ניתוחי שאיבת שומן הם בין הפופולאריים והנפוצים ביותר בישראל ובעולם כולו, מאז השקת ההליך הכירורגי הזה בשנות השמונים של המאה הקודמת הוא שוכלל והתפתח לרמות יעילות ומרשימות המאפשרות יכולות מגוונות מאוד. למרות שמקובל לקשר ניתוחים אלו לאזור הבטן או פלג הגוף התחתון, שאיבת שומן מהסנטר היא למעשה נפוצה מאוד וזהו אחד האזורים הרלבנטיים ביותר לביצוע ההליך.

מהות ההליך הכירורגי

ניתוח שאיבת שומן מהסנטר מבוצע על מנת להסיר עודפי שומן שמקנים לסנטר מראה נפול ולא אסתטי. הליך זה מסייע לנשים וגברים רבים להיראות צעירים ורעננים יותר. שאיבת שומן מהסנטר נחשבת כמובן ניתוח אסתטי פלסטי והיא מבוצעת לרוב במסגרת טיפולית של מרפאות חוץ (ללא אשפוז), למרות שישנם רופאים או מקרים שבהם הניתוח מבוצע במסגרת שכוללת אשפוז של כלילה אחד – בעיקר היבטים של סוג ההרדמה.

המנתח עושה שימוש בצינורית דקיקה שמוחדרת אל הסנטר דרך חרכים זעירים במיוחד, הצינורית מפרקת את תאי השומן ושואבת את השומן העודף החוצה. בסיום שאיבת שומן מהסנטר ולאחר התאוששות הגוף, הסנטר מקבל מראה מחוטב ומעוצב יותר. משך ההחלמה וההתאוששות משתנים בין כל מטופל אך באופן כללי הזמן הוא בין ארבעה לשישה שבועות.

הוראות מיוחדות

  • לאחר שאיבת שומן מהסנטר יש לקחת את התרופות נוגדות הכאב כפי שהרופא המנתח המליץ ועל פי הוראות המרשם. חשוב להתאים יחד עם המנתח את נוגדי הכאב המתאימים לכל אדם.
  • יש לחבוש את תחבושות הבד המגנה והתומכת בסנטר כל הזמן במשך השבוע הראשון. לאחר שבוע אפשר לחבוש אותה רק במשך הלילה למשך 4-6 השבועות הבאים.
  • יש להימנע מכל פעילות מאומצת שעשויה לגרום לפציעה או מאמץ יתר לאזור הסנטר. בשבוע הראשון רצוי לבצע תנועות עדינות על מנת להזרים דם לאזור ולעודד את ההחלמה.
  • בהחלט רצוי לקחת מעט זמן מנוחה וחופש מעבודה או לימודים על מנת לאפשר לאזור ולגוף החלמה יעילה. יש לדבר עם הרופא המנתח לגבי הזמן המדויק המומלץ לפני חזרה לשגרה וכמובן לקבל אישור מחלה באם זה רלבנטי.
  • הנחה של משהו קר על אזור הסנטר לאחר ניתוח שאיבת שומן מהסנטר מספקת הקלה משמעותית על הכאב ואי הנוחות. קיימים מוצרים ייעודיים להקפאה ועל מנת להקל על נפיחות וכאב לאחר טיפול רפואי. אפשר להניח את החבילה הקפואה על אמצעי החבישה או רצועת התמיכה וכמובן לדאוג שלא יצטברו מים עודפים באזור או על התחבושת.