שאיבת שומן מהירכיים

שאיבת שומן מהירכיים

אזור הירכיים הוא אחד האזורים הנפוצים ביותר לניתוח שאיבת השומן. אנשים רבים סובלים מחוסר פרופורציה ומכיסי שומן באזור זה ועל ידי שאיבת השומן ממנו, ניתן להם מענה ישיר המסייע להם רבות מבחינה פיסית, אסתטית ורגשית.

מטרתה של שאיבת השומן היא להסיר שומן מאזורי גוף ממוקדים. אזור הירכיים, הוא אחד מאזורי הפוטנציאל לשומן מיותר ולכן, מדובר באזור פופולארי כל כך לניתוח. שאיבת שומן מהירכיים דומה מבחינת ההליך הרפואי לשאיבת שומן מאזורים נוספים – אם מדובר בשאיבת שומן אשר נעשית על ידי שימוש בטכניקה המסורתית, אז במהלך הניתוח תוחדר צינורית (קנולה) לאזור הירכיים ובאמצעות ביצוע חתכים קטנים בעור, יישאב השומן הרצוי.

כמה זמן אורכת שאיבת שומן מהירכיים?

התהליך הניתוחי עצמו עשוי לארוך כשעה בממוצע, כאשר פרק הזמן המדויק ייקבע על פי המאפיינים האישיים של כל מטופל ועל פי אופי הטיפול הנדרש. בכל מקרה, שאיבת שומן נעשית במינונים קטנים ואם יש צורך, יתבצע התהליך שנית.

מתי נבחין בתוצאות הניתוח?

בתוצאות הניתוח המלאות ניתן יהיה להבחין לרוב רק לאחר כמה חודשים (כחצי שנה), אולם תוצאות מסוימות ייראו כבר לאחר חודש עד שלושה חודשים. מעניין לדעת כי ככל שנשאבת כמות גדולה יותר של שומן, כך יארך משך הזמן עד שיושגו התוצאות המרביות.

האם יש סיכונים?

לאחר ניתוח שאיבת השומן מהירכיים עשויות להופיע תופעות לוואי זמניות כמו כאב, שטפי דם, חוסר תחושה באזור או נפיחות. גם שקערוריות בעור או בליטות הן תופעות שמטופלים מסוימים עשויים לחוות אולם בהן, אפשר לטפל ביעילות. קיימים בנוסף מספר סיכונים משמעותיים אשר מצריכים טיפול רפואי ואלו יהיו למשל קרישי דם או תסחיף ריאות – אולם מדובר בסיבוכים הקיצוניים והנדירים של הניתוח.