כמה שומן אפשר לשאוב בשאיבת שומן?

כמה שומן אפשר לשאוב בשאיבת שומן?

התשובה לשאלה זו נעוצה בסוג שאיבת השומן המתבצעת: שאיבת שומן בלייזר, שאיבת שומן מסורתית, אולטרה-סונית, Vaser או בודי ג'ט (WAL). בשאיבת שומן בלייזר הרעיון הוא יותר עיצוב הגוף מאשר הוצאת כמות שומן גדולה. בשיטות אחרות אפשר להוריד עד 12 ליטר שומן, אבל יש צורך באשפוז של לילה אחד או יותר.

שאיבת שומן היא בין הניתוחים הפלסטיים הפופולאריים ביותר בעולם כיום, זהו הליך רפואי ניתוחי שבמסגרתו מסירים שומן עודף ממקומות שונים בגוף, בעיקר עבור אזורים שאינם מגיבים לדיאטות ופעילות גופנית. פעמים רבות נשאלת השאלה כמה שומן אפשר לשאוב בשאיבת שומן על מנת להבין את האפקטיביות של הטיפול והתאמתו לאנשים שונים.

ההליך

הניתוח מתבצע באופן כללי תחת הרדמה מלאה, המנתח מבצע חתך זעיר שדרכו מוחדר כלי כירורגי בין העור לשרירים ואז מתחילים בהסרת השומן ושאיבתו החוצה מהגוף. המכשור נראה בפועל כמו צינוריות שמוכנסות לאזור המטופל ושומן פשוט נשאב החוצה למיכלים ייעודיים. במקרה של ניתוח שאיבת שומן בשיטת "הצפת יתר" (Tumescent) מזריקים תמיסה מסוימת אל תוך אזורי השומן לפני שאיבתו החוצה על מנת לסייע בהסרתו ותהליך ההחלמה לאחר מכן. שאיבת שומן בסיוע אולטרא-סאונד היא טכניקה נוספת והיא משמשת להפוך את השומן לנוזלי לפני שאיבתו החוצה (לתשובה מפורטת בנושא).

נושאים שיש להתחשב בהם

ניתוח שאיבת שומן הוא בעיקרו ניתוח קוסמטי שמבוצע על מנת לשפר את המראה החיצוני של המטופלים ולעצב מחדש אזורים בגוף כגון הירכיים, הבטן, הישבן ואפילו קו הלסת. ניתוח שאיבת שומן אינו שיטת הרזיה או ניתוח שמאפשר הרזיה מהירה, ספציפית הוא מיועד בעיקר לאזורים שלא מצליחים לרזות בהם או לאנשים שרזו הרבה ונשארו עם עודפי שומן שלא יורדים. שיפור המראה החיצוני באמצעות פעולה מכוונת ומדויקת לאזורים בעייתיים היא הסיבה שאנשים רבים כל כך בוחרים בשאיבת שומן.

יעילות

מבחינת השאלה כמה שומן אפשר לשאוב בשאיבת שומן אז בניתוח אחד באופן כללי ניתן להסיר כ-2-3 קילו של שומן מהגוף ולרוב מוסר פחות מכך. הסרת יותר מדי שומן עשויה ליצור טראומה לגוף. למרות שניתן באופן עקרוני להחזיר את השומן שוב לאחר ניתוח שאבית שומן, תאי השומן שמוסרים במהלך הניתוח מוסרים לצמיתות ולכן פחות סביר שמנותח יחזיר שוב את השומן באותם אזורים שטופלו.

כל שומן שייצבר לאחר ביצוע הניתוח סביר להניח שיתפזר באזורים אחרים בגוף. בכל מקרה שמירה על אורח חיים בריא ופעיל לאחר הניתוח היא חשובה על מנת לשמור על בריאות ועל תוצאות הניתוח.