שאיבת שומן מהלחיים והצוואר

שאיבת שומן מהלחיים והצוואר

כריות השומן על הלחיים הן מה שנותן ללחיים צורה, עומק ומראה אסתטי מרשים, אך יש אנשים שיש להם שומן עודף באזור זה שגורם להם למראה פחות מושך וכזה שעשוי להפריע להם. לאנשים אלו ולאחרים לעיתים קיימים גם עודפי שומן באזור הצוואר. אנשים אלו הם המועמדים האידיאליים לעבור שאיבת שומן מהלחיים והצוואר.

פרטים לגבי שאיבת שומן מהפנים, הלחיים והצוואר

שאיבת שומן מהצוואר מסירה שומן עודף מאזור הצוואר כולו. שומן זה יכול לנבוע כתוצאה מהזדקנות, צורת חלוקת השומן בגוף, חלק כולל מבעיית השמנה או פשוט גנטיקה בעייתית במובן זה. שומן עודף זה בסנטר יכול להוביל לסנטר כפול או צוואר שנראה כחלק אחד מתמשך של הפנים.

שאיבת שומן מהלחיים מטפלת בכריות השומן שנמצאות בכל אחת מהלחיים, אין לעבור את ההליך הזה באופן פזיז כפי שנכון לגבי כל הליך רפואי ואסתטי – בייחוד למועמדים ומועמדות צעירים. ככל שאנו מזדקנים, הלחיים שלנו הופכות "חלולות" באופן טבעי עם שקיעת כריות השומן או היעלמות השומן באופן טבעי – מה שיוצר מראה עייף וזקן עם לחיים שקועות. כך שביצוע שאיבת שומן מהלחיים והצוואר עשויה לגרום בשלבי חיים מאוחרים יותר להחמרה של תופעה זו (בגילאים מבוגרים נשים רבות בוחרות לעבור מילוי לחיים בעזרת הזרקת שומן או חומרים שונים לאזור זה). עבור אנשים מבוגרים יותר שמצב הלחיים שלהם כבר יותר ברור או יציב או עבור אלו שסובלים מעודפי שומן משמעותיים בלחיים, ניתוח שאיבת שומן מהלחיים והצוואר הוא פשוט ומהיר מאוד. ההליך מתבצע באופן פרטי, תחת הרדמה מקומית וללא צורך באשפוז ברוב המקרים. שאיבת שומן מהפנים עולה בסביבות 12,000-14,000 ש"ח.

ביצוע הניתוח

שאיבת שומן מהלחיים והצוואר מבוצע דרך חתכים זעירים שהמנתח מבצע בנקודות אסטרטגיות באזורים הרלבנטיים – נקודות שבהם הצלקות יהיו כמה שפחות בולטות. ברוב המקרים שאיבת השומן מהלחיים מבוצעת בכלל דרך חלקו הפנימי של הפה וכך אין בכלל צלקות חיצוניות. השומן ששואבים מהלחיים מרוכז לרוב במבנה דמוי כדור שנמצא במרכז הפנים. הרופא המנתח משתמש בהרדמה מקומית באזורים המנותחים, מבחינת חלל הפה מדובר על הרדמה דומה ומעט חזקה יותר מהרדמת רופא שיניים. הסרת השומן מהלחיים מתבצעת ב"מכה אחת" מכיוון שמדובר על ריכוז שומן אחיד וממוקד, חלק זה אורך כשעה בממוצע.

חלקו השני (הסדר אינו מחייב) של ניתוח שאיבת שומן מהלחיים והצוואר נוגע לצוואר. רק אם קיים עודף שומן גדול במיוחד הניתוח יבוצע עם אשפוז ותחת הרדמה כללית. המנתח משתמש בצינורית (קנולה) דקה ורפואית שבעזרתה שואבים את השומן החוצה, נעשים חתכים זעירים כפי שהוסבר קודם, לרוב מאחורי האוזן או בקפל הסנטר.

התאוששות וסיבוכים

מבחינת שאיבת שומן מהלחיים והצוואר, לרוב אין חבלות חיצוניות בלחיים כי הכל מבוצע בתוך חלל הפה, מנותחים יכולים לצפות להיראות למשך כשבוע כאילו עברו עקירת שיני בינה כי הפה נפוח ורגיש מעט. לאחר שבועיים אזור הניתוח נראה לרוב כפי שנראה לפניו, זאת בגלל נפיחות והתאוששות הגוף ולאחר שלושה עד ארבעה שבועות ניתן כבר לראות בבירור את המראה המעוצב והאסתטי החדש של הלחיים.

לאחר שאיבת השומן מהצוואר האזור יכאב במידה מועטה ויהיה רגיש, נפיחות מסוימת היא טבעית וחולפת עם הזמן וכך גם חבלות למיניהן על העור. תופעות ותחושות נפוצות שחולפות הן התנקזות נוזלים מהחתכים, חוסר תחושה, דימום והגלדת החתכים. מנותחים מתבקשים לחבוש תחבושת לחץ על הצוואר למשך כמה שבועות על מנת לסייע להחלמה יעילה ולעיצוב יפה יותר של האזור.

מבחינת סיבוכים של שאיבת שומן מהלחיים והצוואר, אלו נדירים ויכולים לכלול זיהומים מקומיים (מקבלים אנטיביוטיקה לרוב), לעיתים הסרת השומן אינה אחידה ויש לבצע הליך תיקון פשוט ומהיר.

את התוצאות הסופיות ניתן לראות לאחר כמה שבועות ומבחינת הצוואר לעיתים לוקח לאזור להתייצב מבחינת המראה וההחלמה כמה חודשים לאחר מעבר שאיבת שומן מהלחיים והצוואר.