יתרונות וחסרונות של שאיבת שומן

יתרונות וחסרונות של שאיבת שומן

שאיבת שומן מבוצעת לרוב על מנת לעצב מחדש אזורים מסוימים בגוף שיש בהם עודף שומן שקשה להיפטר ממנו בדרכים שגרתיות יותר. זהו ניתוח קוסמטי נפוץ, יעיל ובטוח מאוד שמציע הזדמנות לשינוי אסתטי אמיתי ומרשים, אך בכל זאת מדובר על הליך רפואי כירורגי שיש לו גם כמה חסרונות לצד היתרונות הרבים. חשוב להבין ולשקול מראש את הנושא של יתרונות וחסרונות של שאיבת שומן.

תוצאות יעילות ומרשימות

יתרון מרכזי של שאיבת שומן הוא שהניתוח מספק ברוב המקרים תוצאות יעילות ומרשימות למדי. בין אם מדובר על שאיבת שומן מהבטן או הליך פחות נפוץ כמו שאיבת שומן מהלחיים, המנותח או המנותחת מקבלים אזור מעוצב ואסתטי מאוד. השומן מוסר באופן אחיד ובמידה הנכונה כך שמתקבל מראה טבעי ויפה גם באזורים שעד הניתוח נחשבו בלתי אפשריים לטיפול מבחינת מטופלת או מטופל ספציפיים.

שיפור התדמית

שאיבת שומן היא ניתוח שנעשה למטרות אסתטיות בלבד. ההליך הכירורגי הפשוט הזה מאפשר למטופלים לשפר את תדמיתם העצמית בצורה משמעותית בזכות התוצאות הטובות ומגוון האזורים שניתן לטפל בהם. רבים מוצאים את עצמם לאחר הניתוח עם ביטחון עצמי משופר ועם תדמית עצמית חזקה ומשופרת הרבה יותר לעומת המצב לפני הניתוח. אלו אמנם יתרונות לא מוחשיים אך בפועל הם מהותיים ואמיתיים והם תוצאה ישירה של שאיבת השומן ועיצוב הגוף שמגיע לצידה.

יתרונות בריאותיים

שאיבת שומן מוגדרת הליך אסתטי בלבד, אך בשנים האחרונות נערכו מחקרים שמראים כי יתכן שיש יתרונות של שאיבת שומן בתחום הבריאותי. יש נתונים שמראים כי הסיכון לפיתוח סוכרת פוחת ולחץ הדם יורד לרמות תקינות לאחר הניתוח. לחלוטין לא מדובר על ניתוח שנערך למטרות בריאותיות או למטרת הרזייה, אך אם ישנו ערך מוסף בריאותי זהו יתרון מובהק.

סיכונים ניתוחיים

מבחינת חסרונות של שאיבת שומן הסיכונים המתלווים לניתוח זה, כפי שהם מתלווים לכל ניתוח, הם המרכזיים. סיכונים מהותיים המקושרים להליך זה הם התפתחות זיהום, דחיסות עצבית, סיכונים בעקבות ההרדמה, דימום, תסחיפים וקרישי דם ונקרוזה (מוות של תאי עור). כמובן שיש דרכים שונות להפחתת הסיכונים שהם גם כך נדירים מאוד, הכנה נכונה לניתוח, ביצוע ע"י מנתח מנוסה ואיכותי ותהליך התאוששות נכון יסייעו רבות למניעת סיכונים אלו וסיבוכים נוספים.

סיבוכים אפשריים

מעבר לסיכונים הבריאותיים עצמם, ישנם גם כמה סיבוכים אפשריים. כמה מהם עשויים להיות אובדן תחושה זמני, כאבים ברמות לא תקינות, נפיחות ובצקות מעבר לנורמה, הסרת שומן לא אחידה שגורמת למראה לא אסתטי וצורך בניתוח מתקן, עור עודף או נפול ועוד. כמובן שכמו הסיכונים שפורטו, סיבוכים אלו הם נדירים יחסית ולרוב ההחלמה היא מהירה, נטולת סיבוכים והתוצאות איכותיות מאוד.

עלות

ניתוח שאיבת שומן הוא קוסמטי בלבד ולכן אינו מכוסה במלואו על ידי קופות החולים או ביטוחי הבריאות, עשויה להיות השתתפות סמלית כלשהי אך באופן כללי מדובר על עלויות לא מבוטלות בכלל שיש להתחשב בהן לפני מעבר ההליך.