למה לצפות מניתוח שאיבת שומן?

למה לצפות מניתוח שאיבת שומן?

שאיבת שומן נחשבת לניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר בארה"ב אותו מבצעים כמיליון אנשים בשנה. גם בישראל, אנשים רבים מחפשים פתרונות לחיטוב ולעיצוב הגוף ומוצאים בניתוח שאיבת השומן מענה יעיל לכך.

מטרת ניתוחי שאיבת השומן

בישראל מבוצעים מידי שנה מספר רב של ניתוחי שאיבות שומן אולם עדיין, שאיבות השומן נחשבות לפופולאריות פחות מניתוחי הגדלת חזה למשל, או מניתוחי אף. הסיבה לכך נעוצה כנראה בתפיסת הציבור את שאיבת השומן – רבים תופסים את שאיבת השומן כהליך שנותן מענה לאנשים בעלי עודף משקל המעוניינים לרזות. אולם, מטרתה של שאיבת השומן היא בראש ובראשונה לעצב ולחטב את הגוף ולכן, הניתוח מתאים לחלוטין גם לאנשים רזים אשר מעוניינים לחטב אזורים ספציפיים בגופם.

תוצאות שאיבת השומן

תוצאות הניתוח הן כמובן אישיות לכל מטופל ומטופל אך ניתן לומר ששאיבת השומן מסירה שומן בלתי רצוי ממקומות כמו הירכיים, הבטן, המותניים, הסנטר, הישבן ועוד, עד הגעה למצב הרצוי (והאפשרי כמובן) על ידי המטופל. כך, מעניקה שאיבת השומן למטופלים מענה אסתטי מצוין במקומות בהם הדיאטה או הספורט לא יכולים לסייע. שאיבת השומן מתבצעת לרוב ב"מנות קטנות", למרות שקיימות גם שאיבות שומן נרחבות (הנחשבות למסוכנות יותר). בשאיבות שומן קטנות נשאבים כ – 2 ליטר של שומן ומנתחים רבים ימליצו על שאיבות במינונים קטנים שכאלו, הנחשבות יעילות ובטוחות. הניתוח עצמו נחשב לקל יחסית ואחוז הסיבוכים בו הוא מזערי. חשוב לומר שניתוח שאיבת השומן לא מחליף את הצורך בשמירה על אורח חיים בריא הכולל תזונה מאוזנת וביצוע פעילות גופנית.

על הליך שאיבת השומן

שאיבת השומן היא הליך ניתוחי כירורגי לכל דבר ולכן היא מתבצעת בהרדמה מלאה. הניתוח אורך בין שעה לשלוש שעות בהתאם לסוג השאיבה המדויק הנדרש עבור כל מטופל. השאיבה עצמה מתבצעת באמצעות צינורית אשר מוחדרת אל הגוף באמצעות חתך קטן. כאשר המנתח דוחף את הצינורית ואז מושך אותה דרך שכבות השומן, תוך שהוא שובר תאי שומן ושואב אותם אל מחוץ לגוף. את שאיבת השומן ניתן לבצע על ידי מזרק או על ידי משאבת ואקום והדבר תלוי בעיקר בשיטת העבודה המועדפת על המנתח.