מידע הכרחי על שאיבת שומן

מידע הכרחי על שאיבת שומן

אז מהי בעצם שאיבת שומן? למי היא מתאימה? מהי המטרה האמיתית של ההליך הרפואי ואיך תיראה תקופת ההחלמה? הנה כל מה שרציתם לדעת על אחד הניתוחים האסתטיים הנפוצים ביותר – ניתוח שאיבת השומן.

שיפור אסתטי משמעותי הכולל שיפור פיסי ורגשי גם יחד – נראה שזוהי מטרת העל של ניתוח שאיבת השומן. אחד הניתוחים הנפוצים ביותר בעולם הגיע זה מכבר לארץ וכיום, הוא בין המובילים את רשימת הניתוחים הקוסמטיים. לפניכם, המידע ההכרחי ביותר לקראת הניתוח:

מהי מטרת שאיבת השומן?

רבים נוטים לחשוב כי ניתוח שאיבת השומן מיועד להרזיה. אולם, מעניין לדעת כי המועמדים הטובים ביותר לניתוח הם דווקא בעלי משקל תקין ונורמאלי. אם כן, שאיבת השומן נועדה להסיר כיסי שומן מאזורים ספציפיים בגוף ובכך, לסייע לעיצובו ולחיטובו.

מיהם המועמדים הטובים ביותר לניתוח?

כאמור, לבד ממשקל גוף תקין, מועמדים טובים לניתוח יהיו אלו אשר רוצים לחטב אזורים ממוקדי בגוף ולא הצליחו לעשות זאת על ידי דיאטה ממושכת או פעילות גופנית. נשים לאחר לידה למשל הן מועמדות מצוינות, כמו גם אנשים להם חוסר פרופורציה בגוף (לדוגמא, רגליים רזות וישבן מלא, שומן עודף רק באזור הירכיים ועוד). מועמדים שאינם מתאימים לניתוח הם בין השאר אנשים להם עור רפוי יתר על המידה. זאת בשל העובדה כי שאיבת השומן תגרום לאזורי עור אלו להיות רפויים עוד יותר.

באיזה גיל אפשר לעבור את הניתוח?

"החוק היבש" מאפשר לאנשים מעל גיל 18 לעבור את הניתוח, אולם מומלץ לעבור את הניתוח רק לאחר הגעה לבשלות פיסית, רגשית ונפשית מלאה, בשלות אשר תאפשר למטופלים להתמודד עם הליך הניתוח ותוצאותיו בהצלחה.

מקומות לא רצויים לשאיבת שומן

כמובן, לפני תהליך השאיבה עצמו תקבלו ייעוץ אישי מקיף אודות המקומות הרצויים והאפשריים לכם לשאיבה, אולם חשוב לדעת כי יש אזורים כמו הזרועות, הסנטר, השוקיים והקרסוליים מהם לא תמיד כדאי לשאוב שומן. הסיבות לכך הן מגוונות – אם בעקבות עור גמיש מאוד אשר מאפיין את האזורים הללו, אם בעקבות קרבת תאי השומן לשרירים ועוד.

כמות השומן לשאיבה

שומן יש לשאוב בכמויות קטנות, גם אם הדבר ידרוש מספר שאיבות. הסיבה לכך נעוצה בסכנה הפיסית הקיימת בשאיבות שומן גדולות ובטראומה הממשית לגוף. אם כך, בכל שאיבה מומלץ לשאוב בין 4-5 ליטרים. אם יש צורך במספר שאיבות מאותו האזור או מאזורים שונים, מומלץ להמתין כחצי שנה בין הניתוחים. תקופת המתנה זו חשובה ביותר לריפוי הצלקות וכן להחזרת שיווי המשקל של המערכת הלימפטית בגוף.

האם יש הבדל בין גברים לנשים?

גברים נשים כאחד מוצאים בניתוח שאיבת השומן פיתרון אסתטי יעיל וההליך הניתוחי בשני המקרים הוא דומה. אולם, בעוד שאיבת השומן מאזור הבטן רווחת מאוד בקרב הנשים, גברים לא יוכלו לשאוב שומן מהאזור הזה היות ותאי השומן של הגברים מצטברים בחלל הבטן ואצל הנשים, מתחת לעור. גברים יוכלו לשאוב שומן מאזורי המותניים, הגב והשדיים.

שיטות לשאיבת שומן

שאיבת שומן מתבצעת באמצעות 3 שיטות:

השיטה המסורתית

בשיטה זו, מוחדרת לעור צינורית (לאחר חיטוי העור, ריכוך השומן על ידי תמיסת מלח וביצוע חתכים קטנים) אשר מחוברת למשאבה ושואבת את השומן. מדובר בשיטה מוכרת מאוד ולמנתחים רבים יש ניסיון רב בטיפול בה.

המסת שומן באמצעות אולטרסאונד

התהליך הטכני של שיטה זו דומה למדי לשיטה המסורתית, אלא שבשיטה זו הצינורית מחוברת לאולטרסאונד אשר בעזרת קלי הקול ממיס את השומן. אומנם מדובר בשיטה יעילה (וקלה למנתח…), אולם טיפול באמצעותה עשוי לגרום לכוויות בעור בשל החום הרב שמפיץ האולטרסאונד הייעודי, בנוסף לעוד מספר חסרונות כמו חוסר אחדות בצורת פני העור ועוד.

שיטת הקנולה הרוטטת

זו השיטה החדישה ביותר בתחום שאיבת השומן – הקנולה (הצינורית) גורמת לשבירה מדויקת של רקמת השומן ובכך מאפשרת עיצוב מדויק של האזור המטופל. לשיטה זו יתרונות רבים (מהלך ניתוחי קצר, קלות פיסית של עבודת המנתח ועוד) ונכון להיום, לא נרשמו לה חסרונות משמעותיים.

הרדמה מקומית או הרדמה מלאה?

רוב הרופאים המרדימים יעדיפו לבצע את שאיבת השומן באמצעות הרדמה כללית. אולם, כשהאזור ממנו יש לשאוב שומן הוא אזור קטן, יכולה להתבצע הרדמה מקומית בלבד.

מה קורה לאחר הניתוח?

לאחר הניתוח יתבקשו המטופלים ללבוש מעין מחוך אשר נועד להפחית את הנפיחות באזור ולסייע לקיבוע תוצאות הניתוח. אכן, כאבים בהחלט עשויים להופיע וכדי לסייע להם, ניתן ליטול משככי כאבים. אפשר לחזור לשגרה רגילה כמעט לגמרי מיד לאחר הניתוח – להוציא פעילויות פיסיות מאומצות או פעילות ספורטיביות (אותן ניתן לבצע כחודש לאחר הניתוח).

סיכונים וסיבוכים

ניתוח שאיבת שומן אשר מתבצע באופן תקין ומקצועי יגרור לרוב תופעות לוואי זמניות והפיכות. תיתכן גם הופעת מעין בליטות או שקערוריות בעור, אולם אלו ניתנות לטיפול. סיבוכים משמעותיים יותר הם דלקות, קרישי דם או תסחיפי ריאות (מצב מסכן חיים ודורש טיפול רפואי מיידי). בארה"ב נרשמו אף מספר מקרי מוות לאחר הניתוח, אולם ברוב המקרים המצערים הללו, כמות השומן שנשאבה במהלך ניתוח אחד הייתה גדולה מהממוצע (יותר מ – 5 ליטר שומן).

עלויות שאיבת השומן

עלויות הניתוח נעות בין 5,000-19,000 ₪, בעוד הדבר תלוי במספר גורמים כמו האזור שממנו מוסר השומן וכמובן, מידת המומחיות והמקצועיות של המרכז הרפואי דרכו מתבצע הניתוח. המחירים הללו כוללים את שכר המנתח ואת עלויות חדר הניתוח והאשפוז.