החלמה מניתוח שאיבת שומן

החלמה מניתוח שאיבת שומן

ניתוח שאיבת השומן אינו נחשב לניתוח מורכב או קשה. למרות שגם ההחלמה ממנו נחשבת לקלה באופן יחסי, חשוב מאוד למלא אחר ההנחיות הרפואיות הרלוונטיות ולתת לגוף את הזמן הדרוש להתאוששות ולהחלמה מלאים.

ניתוח שאיבת השומן הפופולארי הפך לניתוח נפוץ בכל רחבי העולם, בעיקר בשל העובדה כי הוא מעניק פתרונות אסתטיים מתקדמים לכל מי שרוצה להסיר כיסי שומן מאזורים ספציפיים בגוף. במידה והניתוח מתבצע על ידי מנתחים מומחים ומנוסים ובמידה והמטופלים ממלאים אחר כל ההנחיות הרפואיות, תוצאות הניתוח בהחלט משביעות רצון ותקופת ההחלמה היא יחסית קלה. כדי לוודא שתקופת ההחלמה שלכם אכן תהיה יעילה וידידותית ככל האפשר, הנה טיפים מרכזיים להתנהגות נכונה:

  • קחו משככי כאבים כדי להקל על הכאב שעשוי לתקוף אתכם בימים שלאחר הניתוח. משככי כאבים תוכלו לרכוש ללא מרשם, או באמצעות המרשם הספציפי בו צייד אתכם הרופא. שימו לב – נטילת אספירין או כדורים מסוגיו היא אסורה, אלא אם כן הרופא התיר זאת.
  • לאחר הניתוח, יצייד אתכם הרופא במעין חגורת לחץ שמטרתה לסייע לנפיחות באזור ולקבע את תוצאות הניתוח. את החגורה תצטרכו לחגור למשך כחודש, כאשר פרק זמן המדויק כמו גם סוג החגורה ייקבע על פי הרופא שלכם. התפקיד שלכם, הוא אכן לחגור את החגורה על פי ההנחיות ולא לוותר למרות אי נוחות שעשויה להיגרם.
  • שתו כמות גדולה של נוזלים (מים תמיד מומלצים) כדי לסייע לגופכם להשיב את מאזן הנוזלים שהושפע מתהליך ההרדמה בניתוח.
  • היו מוכנים לכך שבימים הראשונים לאחר הניתוח תצטרכו ככל הנראה להטיל שתן בתדירות גבוהה. גם כאן, הדבר קשור למאזני הנוזלים בגוף והשפעת ההרדמה עליהם.
  • מלאו אחר הנחיות הרופא אודות המקלחת או האמבטיה הראשונים לאחר הניתוח ואל תעשו זאת על דעת עצמכם.
  • מנוחה לאחר הניתוח היא חשובה והכרחית. אומנם כעבור כמה ימים לאחר הניתוח תוכלו לחזור לפעילות שגרתית (ואפילו מומלץ שתעשו כך), אולם כדאי להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך חודש לפחות.
  • תופעות הלוואי הכלליות אשר עשויות להופיע לאחר שאיבת השומן הן כאמור כאבים, נפיחות או אי נוחות. ברוב המקרים, תופעות לוואי זמניות אלו צפויות לחלוף מעצמן עד כחודש לאחר הניתוח. בכל מקרה שבו אתם חשים בתופעה חריגה או כואבת במיוחד – פנו להתייעצות רפואית.