שאיבת שומן בלסת

שאיבת שומן בלסת

ככל שמזדקנים או עולים במשקל, ניתן לשים לב שבמקרים רבים הצוואר וקו הלסת הופכים בולטים יותר ומלאים יותר, כאשר הכוונה היא מלאים בשומן שמקנה לאזור כולו מראה לא אסתטי. ניתוח כמו שאיבת שומן בלסת יכול לתקן מצבים אלו ולעצב מחדש את קווי הפנים למראה מרשים ויפה.

מהי שאיבת שומן?

ניתוח שאיבת שומן הוא הליך כירורגי שבו מסירים מאזורים מסוימים בגוף רקמות שומן עודפות או לא רצויות, עושים זאת בעזרת צינוריות שאיבה וטכניקות היקפיות שונות המסייעות לתהליך.

שאיבת שומן בסנטר וקו הלסת

מעבר של שאיבת שומן בלסת הוא פעולה בטוחה ויחסית נפוצה בתחום האסתטי, הניתוח יכול לשפר משמעותית את המראה החיצוני ואת קווי המתאר של הפנים והצוואר. אנשים רבים מבצעים את הניתוח על מנת להיראות צעירים ורעננים יותר, על מנת להפחית נפיחות או מראה נפול, ביטול סנטר כפול וכדומה.

מהלך הניתוח בפועל

הדרך הנפוצה ביותר לביצוע שאיבת שומן בלסת היא במסגר הליך שאיבה תחת הרדמה מקומית ואלחוש, טכניקה שניתן להתייחס אליה כאל פיסול בשומן התת עורי. המנתח מיישם הרדמה לאזור המנותח ולעיתים גם מטשטשים את המנותח או המנותחת. לאחר ההרדמה עושים שימוש בלייזר מיוחד על מנת להמיס את השומן הרלבנטי ולהדק את העור. הצעד הבא הוא ביצוע של חתכים זעירים במקומות לא בולטים ודרכם מכניים צינוריות דקיקות לשאיבת השומן המומס החוצה. לא תמיד משתמשים בלייזר ויש טכניקות נוספות כגון אולטרא-סאונד לפירוק השומן או הזרקת תמיסה נוזלית לאזור המנותח.

ההליך עצמו של שאיבת שומן בלסת אינו ארוך ואינו מסובך, לאחר הביצוע האזור המטופל נחשב ומתחילים בתהליך ההחלמה שאורך כמה שבועות. לעיתים לאחר הניתוח המנתח מבקש מהמטופלים לחבוש תחבושות לחץ או תמיכה כלשהי לאזור הסנטר והלסת על מנת לסייע להתאוששות ולקבלת עיצוב אחיד ואסתטי יותר של האזור.

האם זה כואב?

שאיבת שומן בלסת כוללת כאבים ברמה מוגבלת ופחותה באופן יחסי לעומת ניתוחים אסתטיים אחרים. רוב האנשים חווים חבלות קלות בעור, שחולפות במהרה, וכאבים מתונים בלבד. כמובן שמקבלים תרופות נגד כאבים במקרי הצורך.