שאיבת שומן חוזרת

שאיבת שומן חוזרת

ניתוח שאיבת שומן נועד להסיר שומן עודף או בלתי רצוי מאזורים שונים בגוף, לרוב הבטן, הזרועות העליונות, הישבן, הסנטר, הירכיים והאגן. ניתוח זה נפוץ עבור נשים וגברים והוא מבוצע כבר עשרות שנים בכל העולם. ככל שעלו המספרים של מנותחי שאיבת שומן, כך עלה הצורך לבצע שאיבת שומן חוזרת או פתרונות מתקנים לעיוותים שונים שנוצרו לאחר ההליך הכירורגי. מנתונים מקצועיים שנאספו עולה כי ההצלחה הרבה ביותר בתחום זה של שאיבת שומן חוזרת ותיקונים למיניהם היא לטיפולי השתלת שומן.

השתלת שומן – Fat Graft

הליך זה נועד לתקן פגמים ועיוותים שונים שנוצרו לאחר שאיבת שומן, לאו דווקא עקב התרשלות או פגם כלשהו בהליך אלא אפילו בעקבות תגובה טבעית ולא צפויה של הגוף לשאיבת השומן הראשונית. בהליך של השתלת שומן (באנגלית נקרא Fat Graft) המנתח "קוצר" שומן מגוף המטופל או המטופלת ואז מזריק אותו לאזורים הבעייתיים על מנת לעצבם בצורה הרצויה. לא מדובר על החזרת השומן שהוצא בהליך הראשוני אלא על שיפור התוצאות שלו ותיקון עיוותים שונים.

הוראות

  1. חשוב מאוד לבחור עבור שאיבת שומן חוזרת ברופא מנתח מוסמך ומאושר על ידי כלל הגורמים הרלבנטיים במדינה – בדגש על משרד הבריאות. חברות באיגודים מקצועיים של מנתחים פלסטיים היא תמיד סימן חיובי ואפשר לבקש את כל המסמכים ואף לבדוק שמדובר על רופא אמיתי ואיכותי.
  2. יש להגיע מוכנים לפגישת הייעוץ וההכוונה עם המנתח הפלסטי, להכין שאלות רלבנטיות עבור כל מטופל או מטופלת באופן אישי. צריך לערוך דיון עם המנתח לגבי מידת ההתאמה לניתוח שאיבת שומן חוזרת ומתקנת, לא להתבייש לשאול לגבי מידת ניסיונו של המנתח בביצוע ניתוחים אלו ולגבי התוצאות.
  3. כמובן שיש להביא לפגישת הייעוץ ולכל התהליך הקדם-ניתוחי את כל המידע הרפואי הרלבנטי ואת כל המידע והמסמכים לגבי ניתוח שאיבת השומן הראשון שנערך, כולל תמונות וכדומה אם ישנן. מידע זה יסייע למנתח לספק תוצאות טובות במסגרת שאיבת שומן חוזרת וגם יאפשר לקבוע את מידת ההתאמה לניתוח.
  4. יש להתכונן מראש מבחינת הנחיות לאחר הניתוח, תרופות שניתן לקחת נגד כאבים, הנחיות נוספות ולהבין מראש את הסיכונים, הסיבוכים האפשריים ואת מהות הטיפול עצמו מבחינת רפואית-טכנית.