שאיבת שומן מהקרסוליים

שאיבת שומן מהקרסוליים

שאיבת שומן מהקרסוליים היא הליך מתוך התחום הרחב והנפוץ מאוד של שאיבת שומן, מן הסתם זהו ניתוח ספציפי שאינו מבוצע כל כך הרבה כמו שאיבות מהבטן, מהמותניים, הישבן וכדומה אך בהחלט יש אנשים שעבורם הניתוח מהווה שיפור מהותי במראה ובאיכות החיים. שאיבת שומן זו מבוצעת לרוב בנשים , על מנת לאפשר לנעול עקבים או שמלות קצרות בלי להרגיש שלא בנוח עם הקרסוליים. שאיבת שומן מהקרסוליים פותחה כי זהו אזור בעייתי מאוד מבחינת התעמלות ודיאטות ולכן הניתוח מאפשר לעצב אותו ביעילות ובמהירות.

מהות ומטרות

שאיבת שומן מהקרסוליים היא הליך אסתטי שנועד לשפר את המראה של קרסוליים תפוחים ושמנים, במסגרת הניתוח מוסרים מרבצי שומן עיקשים מהקרסוליים והשוקיים. קרסוליים תפוחים גורמים למראה לא מוגדר ולא אסתטי של הרגל התחתונה, שאיבת שומן מהקרסוליים מסירה את השומן המקומי באזור זה ומשיגה מראה מסורתי ומחוטב יותר.

ההליך הרפואי

מן הסתם, שאיבת שומן מהקרסוליים מבוצעת תחת הרדמה – שיכולה להיות מקומית ואם מבצעים הליך נוסף תהיה לרוב כללית. שאיבת שומן סטנדרטית ונפוצה מבוצעת בעזרת צינורית דקיקה שנקראת קנולה, טכניקות חדשות יותר עושות שימוש גם בלייזר להמסת השומן התת-עורי וספיגתו הטבעית בגוף. הצינורית הזו משמשת לשאיבת השומן החוצה מהקרסוליים והיא מוחדרת דרך חתכים זעירים שמבוצעים בכל קרסול. הסרת שומן בצורה זו משמעותה כי יהיה קשה יותר להחזיר אותו לשם אם המטופלת תשמין שוב.

סיכונים

רוב כלי הדם ברגל ממוקמים בקרבת העצמות, למרות זאת, וריד הצפון (Saphenous) ממוקם קרוב יותר לפני השטח. ניקוב הוריד הזה במהלך שאיבת שומן מהקרסוליים הוא סיכון אפשרי שיגרום לדימום משמעותי ולחבלות אחרי הניתוח. קיים סיכון להיווצרות צלקות שיהיו בולטות לאחר ניתוח שאיבת שומן מהקרסוליים. על מנת להימנע מסיבוכים יש לספק לרופא המנתח את כל הפרטים לגבי ההיסטוריה הרפואית וכל מידע רלבנטי אחר.

נקודות להתחשבות

למרות שניתוח שאיבת שומן מהקרסוליים הוא הליך פשוט ומהיר המבוצע באזור שעל פניו אינו נחשב משמעותי במיוחד, על מטופלות פוטנציאליות ללמוד את הנושא ולעבור פגישות ייעוץ מקיפות עם הרופא המנתח הנבחר. יש גורמים רפואיים שטוענים כי קרסוליים תפוחם או שמנמנים עשויים להיות אינדיקציה לבעיות רפואיות אחרות כגון סוכרת, עודף נוזלים, עודף מתח ואף בעיות לב – כך שכמובן שיש לפסול בעיות אלו ללא קשר לפני מעבר שאיבת שומן מהקרסוליים.