ניתוח קיצור קיבה

ניתוח קיצור קיבה

מעבר להיותו בעיה אסתטית ובריאותית, עודף משקל יכול גם לסכן חיים. לכן, רופאים רבים ימליצו לאנשים שבעיית עודף המשקל שלהם מהווה עבורם סכנת חיים לפנות לניתוח לקיצור קיבה. מדובר בניתוח לא פשוט המלווה ברמת סיכון לא מועטה, אך כאמור, במקרים מסוימים אין דרך אחרת להתמודד עם עודף המשקל המסוכן.

סוגי ניתוחי קיצור קיבה

1. הצרת קיבה על ידי סיכות או טבעת

שיטה זו להצרת קיבה יוצרת בסופו של דבר קיבה קטנה יותר בגופו של המטופל. לאחד הניתוח יחוש המטופל תחושת שובע כבר בשלבים ההתחלתיים של הארוחה. בכך, מושגת בעצם ירידה הדרגתית במשקל (אשר עשויה להימשך כשנתיים), בעוד זו תעמוד לרוב על כ-45 אחוז מהמשקל התחלתי.

2. ניתוח קיצור קיבה

ניתוח לקיצור הקיבה אורך כ- 3 שעות ומתבצע בהרדמה מלאה. במהלך הניתוח, המנתח תופר חלק מהקיבה ומשאיר רק חלק ממנה פעיל, כאשר חלק זה מתחבר למעי הדק. לאחר הניתוח יאושפז המטופל ליומיים עד ארבעה ימים. מכיוון שניתוח זה כרוך ברמת סיכון גבוהה יותר ואחוז התמותה ממנו עומד על כ-2 אחוז, הוא מתבצע רק באותם האנשים שסוג הניתוח הראשון שצוין לא הועיל להם.

שינוי אורח החיים לאחר הניתוח

גם אם ניתוח לקיצור קיבה מצליח ומשיג את התוצאות הרצויות, לא מדובר בתרופת פלא ועל המנותח לעבוד קשה ולשנות את אורח חייו לאחריו. כדי לשמר את התוצאות לאורך זמן, על המנותח לשנות את הרגלי האכילה שלו, בעוד מאכלים מסוימים אשר עשויים לפגוע בתוצאות הניתוח ייאסרו עליו לחלוטין. בנוסף, חשוב מאוד לעסוק בפעילות ספורטיבית על בסיס קבוע.

כמה עולה ניתוח קיצור קיבה?

ניתוח קיצור קיבה הינו פרוצדורה יקרה יחסית, העולה מחיר של בין 40,000 -60,000 ש"ח. המחיר תלוי במספר גורמים, ובעיקר בבית החולים בו מבצעים את הניתוח. לעתים ישנה השתתפות של קופת החולים במחיר הניתוח.