הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, מסקרן ומושך אנשים רבים המעוניינים להיפטר אחת ולתמיד מהצורך המייגע להרכיב משקפיי ראייה לכל מקום. הסרת משקפיים בלייזר, היא כיום תהליך פשוט מאוד, בעיקר בזכות התקדמות הטכנולוגיה. אפשר לומר שלאחר כ- 10 דקות של טיפול, ישנם סיכויים גדולים לכך שלא תזדקקו יותר למשקפי הראייה שלכם.

מבחינה סטטיסטית כ- 30% ממרכיבי המשקפיים לא יוכלו לעבור את הניתוח מסיבות כאלו או אחרות, לכן עליכם לוודא מעל לכל ספק שאתם אכן מתאימים לניתוח זה. כמו תמיד, הצלחת הניתוח תלויה במידה רבה בהצלחה שלכם לבחור את המכון והמנתח הטובים ביותר לביצוע הניתוח, לכן בחרו בקפידה ובדקו היטב את המכון שאליו אתם פונים.

למי זה מתאים

ניתוח הסרת משקפיים מתאים בד"כ לכל מי שהראייה שלו יציבה, כלומר המספר במשקפיים שלו לא משתנה, בדרך כלל מדובר בחתך גילאים שבין 18 עד גיל 50 ואפילו עד גיל 70. התופעה של הסרת משקפיים בלייזר נפוצה יותר אצל בחורים צעירים שרוצים להתגייס ליחידות קרביות, אבל גם רבים מבני גיל הזהב שעברו ניתוח להסרת קטרקט רוצים לעבור ניתוח זה.

כדי לבדוק התאמה לניתוח חשוב לעבור את כל הבדיקות ההכרחיות כולל בדיקת אופטומטריסט, צילום עיניים, הדמיה של הקרנית ובדיקת עיניים הכוללת הרחבת אישונים, רק בסוף סדרת הבדיקות הזו, תוכלו לדעת אם אתם מתאימים לכך או לא. עלות הבדיקות היא כ- 250 ₪ ואנחנו ממליצים לבצע אותן במספר מקומות כדי לקבל כמה שיותר דעות לכך שאתם מתאימים לביצוע הניתוח.


הסירו משקפיים והראו לעולם את האני האמיתי שלכם | tibchris

בחירת מכון להסרת משקפיים בלייזר

כאשר אנחנו ממליצים לכם על בחירת המקום שבו תעברו את הניתוח האסתטי, אנחנו בעיקר מתרכזים בהמלצה על מציאת המנתח המוכשר ביותר לביצוע הניתוח ופחות מתייחסים לחדרי הניתוח ולצוות המנתח. במקרה של ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, ההמלצה שלנו היא כמובן למצוא את המנתח הטוב ביותר, בעל ניסיון רב בביצוע ההליך הזה, אבל בנוסף לכך, בניתוח הסרת משקפיים בלייזר יש חשיבות עצומה למכון שבו אתם בוחרים. עליכם לבחור במכון שיש בו את המכשור המשוכלל ביותר לביצוע הניתוח מכיוון שלאיכות הציוד יש השפעה עצומה על הצלחת הניתוח. כמו כן, מומלץ לבחור במכון אשר מבטיח לכם אחריות לשנים רבות ואפילו לכל החיים במידה ומשהו ישתבש או שתצטרכו ניתוח תיקון. לעתים אפשר למצוא הסדר עם קופות חולים בנוגע להסרת משקפיים.

למידע אודות הסדרת הסרת משקפיים בקופות החולים:

מחיר הסרת משקפיים בלייזר

מחיר ניתוח הסרת משקפיים בלייזר נע בין 9,000 ₪ ל- 15,000 ₪. המחיר יכול להיות ממומן בחלקו על ידי קופות החולים, או חברות הביטוח, לכן הקפידו לברר את הזכאות שלכם למימון ובחרו במכון אשר יש לו הסדר עם קופות החולים או עם חברות הביטוח.

כיצד מבוצע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר?

השיטה הנפוצה ביותר היום לביצוע ניתוח הסרת משקפיים נקראת לאסיק ומדובר בשכלול של שיטת ה- PRK, שיטה זו נחשבת היום לאפקטיבית ביותר. ההבדל העיקרי בין השיטות הוא האם במהלך הניתוח רק מרימים את שכבת הקרנית העליונה, או שמסירים אותה לגמרי ולאחר הניתוח מחזירים אותה למקומה.

בחדר הניתוח נמצאים בדרך כלל רופא העיניים שיש לו מומחיות בניתוחי לייזר והצוות שלו. המטופל מושכב על מיטת הניתוחים ומקבל טיפות עיניים שמרדימות את האזור. לאחר מכן מניחים מכשיר לייזר מיוחד שתפקידו לחשוף את השכבה הפנימית של הקרנית, על ידי קילופה. לאחר חשיפת השכבה הפנימית של הקרנית, קרן לייזר מעצבת את השכבות הפנימיות מחדש. כלומר בשלב הראשון של הניתוח מבוצע חיתוך של הקרנית העליונה (האפיתל) החושף את הקרנית הפנימית ולאחר מכן קרן לייזר קרה משייפת את הקרנית הפנימית כדי להגיע למצב שבו המטופל יראה בצורה חדה וללא משקפי ראייה. בסיום הטיפול הרופא מחזיר את הקרנית שנחשפה למקומה והיא מתאחה מיידית.

ישנה שיטה נוספת שנקראת Interalasik כאשר בשיטה זו לא מסירים את הקרנית החיצונית, אלא מבצעים בה חיתוך בעזרת לייזר בשביל להרים אותה. השיטה מתאימה לטיפול בבעלי קרנית דקה. הניתוח מתבצע על שתי העיניים ואורכו כעשר דקות, לאחר הניתוח המטופל מקבל בדרך כלל עדשות כיסוי לעיניים ללא מספר שעליו להרכיב מספר ימים.

ההרדמה

ההרדמה, כאמור, היא הרדמה מקומית המבוצעת בעזרת טיפות עיניים בלבד.

ההכנות לניתוח הסרת משקפיים

ההכנה הטובה ביותר לניתוח הסרת משקפיים בלייזר, היא לבדוק בצורה המעמיקה והיסודית ביותר האם אתם מתאימים להליך זה, ולקבל מספר חוות דעת בנוגע לכך, וכמובן גם למצוא את המקום הטוב ביותר מבחינתכם לעבור בו את הניתוח. מלבד זאת עליכם להגיע עם מלווה לניתוח, מכיוון שהראייה שלכם תהיה מעט מטושטשת ולא תוכלו לנהוג או לחזור לבדכם הביתה לאחר הניתוח. כאשר תחזרו הביתה יכול להיות שתרגישו תחושה של צריבה בעין וכדאי לשהות בבית ולנוח, אם התחושה מאוד מפריעה לכם, אתם יכולים לקחת משככי כאבים, אשר יעזרו להרגיע את העיניים שלכם.

החלמה לאחר הסרת המשקפיים

אפשר לומר שאין כל כך תקופת החלמה לאחר הסרת משקפיים, הראייה שלכם אמורה להשתפר מיד לאחר הניתוח. כפי שאמרנו קודם לכן, יכול להיות שתרגישו שהראייה שלכם מטושטשת מעט, ואולי תרגישו גירויים או תחושה של צריבה לאחר הניתוח, אבל מדובר בתופעות שעוברות לאחר יממה אחת עד שלושה ימים. בשבוע הראשון תיתכן גם רגישות לאור ואולי תסתנוורו בלילות. כעבור 3 ימים עד שבוע תוכלו לראות למרחק, ללא משקפיים, כאשר השיפור ביכולת הראייה משתנה מאדם לאדם, התוצאות הסופיות הן בדרך כלל לאחר חצי שנה.

סיבוכים אפשריים ורגישות לאחר הניתוח

הסיבוכים ותופעות הלוואי משתנים בהתאם לסוג הניתוח שתעברו, בגדול אפשר לומר שלאחר הניתוח תרגישו גירוי והעיניים שלכם יהיו צורבות ואדומות, הימנעו משפשוף העיניים כדי לא לגרום לסיבוכים והיעזרו במשככי כאבים במידת הצורך. כמו כן, בשבוע הראשון ישנה אפשרות שהראייה שלכם תהיה מטושטשת והעיניים יהיו רגישות לאור, מומלץ ללבוש כל הזמן משקפי שמש. תופעות לוואי נוספות הן עיניים יבשות, הסתנוורות ולפעמים קשיים לראות בלילה. לפעמים יהיה צורך בניתוח חוזר במידה ובעיית הראייה לא תוקנה במלואה.