שאלות ותשובות על הסרת משקפיים בלייזר

שאלות ותשובות על הסרת משקפיים בלייזר


כיצד בעצם קרן הלייזר עובדת?
תפקידה של קרן הלייזר בהסרת משקפיים הוא בעצם ללטש את קרנית העין, ובאמצעות כך לשפר את הראיה. קרן הלייזר בדרך כלל עובדת על החלקים הפנימיים יותר של הקרנית, לאחר שהחלק העליון שלה מופרד, או מוסר לחלוטין בהתאם לשיטה שבה מבצעים את ההליך.

מה הוא אורך הטיפול?
אורך הטיפול נע בין חמש דקות עד עשר דקות לכל עין. אבל אם המטופל מרגיש אי נוחות במהלך הטיפול, רופא העיניים יכול לבצע הפסקות יותר ארוכות, כדי שהמטופל יוכל לנוח ולהירגע.

מאיזה גיל אפשר לעבור הסרת משקפיים בלייזר?
הסרת משקפיים בלייזר מומלצת לאנשים שהמספר שלהם התייצב, הדבר מתרחש בדרך כלל לאחר גיל 18.

האם ישנם מרכיבי משקפיים שאינם יכולים לעבור הסרת משקפיים בלייזר?
כ- 30% מהאוכלוסייה מרכיבת המשקפיים, אינם יכולים לעבור הסרת משקפיים בלייזר, ורק בדיקות קפדניות מאשרות את ביצוע ההליך. אנשים שבד"כ אינם מתאימים להליך זה הם: אנשים שסובלים מיובש בעין באופן כרוני, אנשים המשתמשים בסטרואידים באופן קבוע, אנשים הסובלים מסכרת, אנשים הסובלים ממחלות עיניים כרוניות או דלקות קבועות, אנשים בעלי קוצר ראיה נמוך, אנשים בעלי צילינדר בלתי סדיר, אנשים בעלי צלקת על הקרנית וכדומה.


צילום: artwork_rebel

האם ישנן בדיקות שצריך לעשות לפני כן?
הבדיקות שנעשות לפני הניתוח הן בדיקות ההתאמה שלכם לניתוח והן כוללות בדרך כלל: בדיקת ראיה של אופטומטריסט, צילום העיניים, הדמיה של הקרנית ובדיקת עיניים הכוללת הרחבת אישונים.

האם כל רופא עיניים יכול לבצע הסרת משקפיים בלייזר?
לא, רק רופא עיניים שהוא מומחה לניתוחי עיניים בלייזר, רצוי עם ניסיון רב בתחום זה, יכול לבצע ניתוחים באמצעות לייזר.

מה היא תופעת הלוואי השכיחה ביותר בהסרת משקפיים בלייזר?
תופעת הלוואי השכיחה ביותר היא יובש בעיניים, תופעה זו מתרחשת מיד לאחר הניתוח ואפשר לטפל בה בקלות בעזרת טיפות של "דמעות מלאכותיות". תופעת לוואי זו עוברת לאחר כחצי שנה ופעמים רבות בתקופה הרבה יותר קצרה מזו.

האם יש צורך לחזור על הסרת משקפיים בלייזר כעבור מספר שנים?
מרבית המטופלים שומרים על יציבות הראייה לכל אורך השנים. על פי הסטטיסטיקות כ- 5% מהמטופלים יצטרכו לחזור על הניתוח, לכן כדאי לבחור מראש במקום שמבטיח לכם ניתוח חוזר ללא תשלום.

איך אני ארגיש לאחר הסרת המשקפיים בלייזר?
תופעות הלוואי הנפוצות ביותר שאנשים סובלים מהם לאחר הסרת משקפיים בלייזר הם גירוי חזק בעיניים ותחושה של יובש בעיניים, אם הגירוי הוא בלתי נסבל, תוכלו לקחת משככי כאבים.

מתי יורדת תחושת היובש?
תחושת היובש בעיניים יכולה לחלוף לאחר מספר ימים, שבועות ולפעמים רק לאחר חצי שנה, אבל אתם תמיד תוכלו להשתמש ב"דמעות מלאכותיות" כדי להקל על התופעה.

מתי רואים את התוצאות המלאות של הסרת המשקפיים?
רוב המטופלים טוענים שכבר לאחר יומיים שלושה הם מרגישים שיפור משמעותי בראייה שלהם.