סיכונים בהסרת משקפיים בלייזר

סיכונים בהסרת משקפיים בלייזר

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא ניתוח פופולארי מאוד לתיקון בעיות ראייה, הניתוח מבוצע בהיקפים אדירים בישראל ובכל העולם ובאופן כללי הוא נחשב מהיר, פשוט ובטוח מאוד. אך כמו לגבי רוב ההליכים הרפואיים, גם במקרה זה ישנם סיכונים וסיבוכים אפשריים שחשוב לדעת עליהם לפני ביצוע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר.

מי נמצא ברמת הסיכון הגבוהה ביותר?

באופן עקרוני כל מי שעובר ניתוח הסרת משקפיים בלייזר נמצא בסיכון לסבול מסיבוכים למיניהם, כמובן שבאופן סטטיסטי סיכונים אלו נמוכים ונחשבים נדירים. אך בכל זאת ישנם מטופלים שנמצאים ברמת סיכון גובהה מהממוצע ועליהם להבין זאת (לא מדובר על רמת סיכון שצריכה למנוע את ביצוע ההליך אך תמיד יש לדעת כמה שיותר לפני הליכים רפואיים). למשל אנשים בעלי פגם ראייה מהותי שמצריך תיקון גדול, אלו בעלי אישונים גדולים באופן טבעי, מטופלים עם קרנית דקה במיוחד או אנשים הסובלים מיובש בעיניים.

אנשים שהמספר שלהם גדל לאחרונה עשויים לסבול מחוסר יציבות בראייה ולכן לרוב רצוי להמתין להתאזנות המספר למשך תקופה סבירה. כמובן שאלו שסובלים תכופות מטראומה לראש עשויים להימצא בסיכון יתר מבחינת סיכונים בהסרת משקפיים בלייזר.

סיכונים וסיבוכים מרכזיים

  • בעיות בתיקון הראייה: במקרים מסוימים, בגלל השימוש בלייזר, ייתכן מצב של תיקון יתר או תיקון מופחת של הראייה – במקרים רבים בעיות אלו יהיו זמניות. מנתח מיומן יבדוק זאת עוד במהלך הניתוח ואם ניתן לגלות זאת מראש יתבצע טיפול עוקב באופן זמני או קבוע.
  • צילינדר / אסטיגמציה: היווצרות בעיית צילינדר במסגרת סיכונים בהסרת משקפיים בלייזר היא מקרה נדיר מאוד. התוצאה היא ראייה מטושטשת ברמות שונות שלעיתים יכולות להיות נסבלות ואף לשפר יותר את הראייה.
  • סנוור לילה והילות: מבחינת סיכונים בהסרת משקפיים בלייזר, סיבוך מעט נפוץ יותר הוא שהמטופלים סובלים מסנוור לילה או שהם רואים הילות מסביב עצמים מוארים מאוד. סיבוך זה נגרם בגלל הרחבת האישונים בלילה ואופן קליטת האור בעין. לרוב הבעיה חולפת מעצמה.
  • בעיות במניפת הרשתית: במהלך ניתוח לייזר לתיקון ראייה מבוצע חתך בקרנית לפתיחת מניפה ועיצוב הקרנית מחדש או אפילו השתלת קרנית חדשה, לגבי סיכונים בהסרת משקפיים בלייזר לעיתים המניפה הזו מתקמטת או לא מתאימה בדיוק ואז יש צורך בביצוע ניתוח נוסף לתיקון.
  • נפיחויות וזיהומים: העין עלולה לסבול מנפיחות כתוצאה מחיתוך לא מדויק של מניפת הקרנית וכמו כן תמיד קיים סיכון לזיהומים ותחושות גירוד לאחר ניתוח לייזר להסרת משקפיים.