שיטת הלאסיק כטיפול בליקויי ראיה

שיטת הלאסיק כטיפול בליקויי ראיה

לאסיק, אחד מהטיפולים המתקדמים ביותר לטיפול בליקויי ראיה בעולם, הפך גם בישראל לטיפול מוכר, נפוץ ובעיקר, יעיל. טיפול הלאסיק מציע למטופלים תהליך קצר שבסופו, מובטחת הטבה ניכרת ביכולת הראיה.

לשיטת הלאסיק כמה יתרונות בולטים וביניהם בטיחות גבוהה, שיפור מהיר בכושר הראיה, הליך ניתוחי אשר אינו מלווה בכאבים וגם החלמה מהירה. המתאימים לטיפול הלאסיק יהיו אלו אשר סובלים מליקויי ראיה שונים כגון קוצר ראיה, רוחק ראיה ולבעלי צילינדר כמו גם לבעלי מספר יציב, אשר רוצים למצוא פיתרון שימנע מהם את הצורך בהרכבת משקפי ראיה או עדשות מגע.

שלבי ההליך הניתוחי

ניתוח הלאסיק אשר נעשה תחת הרדמה מקומית באמצעות טיפות עיניים, אינו כואב וההחלמה ממנו כאמור צפויה להיות מהירה וקלה. היות ורמת בטיחות הטיפול הינה גבוהה ביותר, תופעות הלוואי בהן ייתקלו המטופלים לאחר הניתוח יהיו תופעות קלות מאוד באופן יחסי (טשטוש, גרד או סנוור), אשר צפויות לחלוף מעצמן בתוך כמה שבועות. סיבוכים של ממש, כמו דלקת או סיבוכים במהלך הניתוח עצמו (כמו תקלות במכשור למשל) הם נדירים ביותר. להלן שלבי הניתוח:

  1. בחלקו הראשון של הניתוח, רופא העיניים יפתח מעין חלון בקרנית בעזרת להב כירורגי.
  2. כעת, מכשיר הלייזר נכנס לפעולה. קרן הלייזר מלטשת את חלקה הפנימי של הקרנית ולמעשה מעצבת מחדש את הקרנית על פי נתוני המטופל ומטפלת בלקות הראיה.

מידע נוסף על ההליך הניתוחי

ניתוח הלאסיק מתבצע לרוב בעין אחת לראשונה ומיד לאחר מכן, בעין השנייה. הניתוח נמשך מספר דקות (לרוב עד לחצי שעה) בעוד השיפור בראיה מושג באופן מיידי. חשוב לציין כי הראיה המובטחת לאחר טיפול הלאסיק אינה ברמה של 6/6, אלא הראיה האופטימאלית כפי שמתאפשרת עבור כל מטופל בהתאם לנתונים האישיים שלו.