בטיחות בהסרת משקפיים בלייזר

בטיחות בהסרת משקפיים בלייזר

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא הליך רפואי מוכר ובטוח בקרב רפואת העיניים המערבית. אולם, בדומה לכל הליך רפואי ניתוחי, יש להכיר את כללי הבטיחות הכרוכים בטיפול ולדעת מהם הסיכונים הצפויים במקרה ולא תפעלו על פיהם.

סיבוכים לאחר ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הם נדירים. במידה ובחרתם רופא מומחה ומיומן, הפועל בסביבה מקצועית וסטרילית ובמידה ועברתם את כלל הבדיקות הנדרשות ונמצאתם מתאימים לטיפול, אין לכם כל סיבה לחשוש. ובכל זאת, קיימים כמה מאפיינים בטיחותיים בסיסיים עליהם יש להקפיד הקפדה יתרה (הראשון שבהם הוא כאמור בחירת רופא מקצועי ומנוסה).

כמה עובדות על בטיחות הטיפול

  • מחקרים מצביעים על כך ש – 98% מהמטופלים שעברו הסרת משקפיים בלייזר, סיימו את התהליך בהצלחה וללא סיבוכים.
  • הסיכונים האפשריים הכרוכים בתהליך הם לרוב דלקת, ראייה כפולה, ראיית הילה או עין יבשה. סיכונים אלו מצטמצמים באופן משמעותי מאוד במידה ובחרתם ברופא מנוסה ומקצועי.
  • בטיחות הליכי הסרת משקפיים בלייזר בהחלט הולכת ומתקדמת עם השנים. כששיטה זו פרצה לשוק רפואת העיניים, כ – 5% מהמטופלים סבלו מסיבוכים ברמות שונות. כיום, 1% בלבד מכלל המטופלים יחווה סיבוכים כלשהם.

    כיצד ניתן למקסם את בטיחות הטיפול?

    ההמלצה הטובה ביותר היא לבצע את הליך הסרת המשקפיים בלייזר באמצעות רופא עיניים מנוסה לו ניסיון רב שנים בביצוע טיפולים אלו:

    • רופא מיומן שכזה, יידע לאבחן כהלכה את הפרעת הראיה המדויקת ממנה אתם סובלים ולספק לכם את המענה הרפואי הטוב ביותר בהמשך לכך.
    • אותו הרופא יטפל בכם באמצעות ציוד חדש ומשוכלל, בסביבת עבודה סטרילית ותקנית וגם, יידע לספק לכם את כלל האינפורמציה הרלוונטית הדרושה לכם לפני, במהלך ואחרי הטיפול.
    • על הרופא למסור לכם את כלל ההנחיות להתנהגות נכונה ובטיחותית לפני ואחרי הטיפול וגם לתת לכם כלים להתמודדות עם תופעות לוואי אופציונאליות, כמו טיפות אלחוש או הרגעה.
    • כאן המקום לציין כי מטופלים רבים חווים תחושות לחץ ומתח לקראת הניתוח והדבר אך טבעי. ליווי רופא מקצועי וותיק עליו אתם סומכים, יתרום רבות לשקט הנפשי שלכם (שגם הוא, השקט הנפשי, מהווה מרכיב בלתי מבוטל להצלחת הטיפול…).