סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהסרת משקפיים

סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהסרת משקפיים

מהן תופעות הלוואי של לאסיק? החשש הגדול ביותר של מועמדים להסרת משקפיים בלייזר הוא שהם חלילה יתעוורו בגלל הניתוח, אבל לחשש זה יש תשובה חד משמעית - ניתוח הסרת משקפיים בלייזר אינו יכול לגרום לעיוורון, מדובר במיתוס בלבד.

טיפול בלייזר אינו נוגע כלל וכלל בעצב הראיה או ברשתית ולכן אין חשש לעיוורון. ניתוח לייזר נחשב היום לאחד הניתוחים הבטוחים ביותר והנפוצים ביותר בכל רחבי העולם. כמו כן, לפני הניתוח אתם תעברו סדרה מאוד קפדנית של בדיקות אשר תבדוק את התאמתכם לניתוח, הבדיקות נועדו להבטיח שהקרנית תוכל לעמוד בהצלחה בניתוח באמצעות לייזר.

סיכונים

  • חזרה על הניתוח – ללא קשר למספר שהיה לכם לפני הניתוח, כ- 5% מכם יצטרכו לחזור על הניתוח כעבור מספר שנים, הדבר מתרחש לא בגלל שהניתוח לא בוצע היטב, אלא בגלל סיבות כמו: גנטיקה, עבודה מאומצת מול מחשב, לידות וכדומה.
  • זיהום של הקרנית – מדובר בתופעה נדירה מאוד, שיכולה לפגוע בקרנית עד כדי השתלת קרנית חדשה, אבל כפי שאמרנו מדובר בתופעה מאוד נדירה.

חשוב להתייעץ עם מומחה לפני הסרת משקפיים בלייזר | craigCloutier

תופעות לוואי

  • יובש וגירוי בעיניים – תחושה חריפה של יובש בעיניים וגירוי היא נפוצה מאוד לאחר הניתוח והיא חולפת כעבור מספר שעות עד יממה אחת. ניתן לטפל בגירוי באמצעות משככי כאבים אשר יעממו תחושה מציקה זו וניתן לטפל ביובש בעיניים באמצעות טיפות עיניים מלאכותיות.
  • טשטוש הראייה – זוהי תופעה דיי נפוצה לאחר הניתוח והיא חולפת, בדרך כלל, כעבור יממה אחד עד שלושה ימים.
  • פגיעה בראיית לילה – התופעה של פגיעה בראיית לילה, הולכת ויורדת בשנים האחרונות בעקבות השיפור בטכנולוגיית הלייזר בניתוחים ממין זה, אבל אם בכל זאת אתם מרגישים בכך, עליכם כמובן להיזהר מאוד, לא לנהוג בלילה ולזכור שהתופעה חולפת בדרך כלל כעבור חצי שנה מקסימום.

בנוגע לתופעות הלוואי, ההמלצה שלנו היא שתשוחחו עם מספר אנשים שעברו ניתוח הסרת משקפיים בלייזר אודות תופעות הלוואי שהם חוו וכיצד הם התמודדו איתם, כך תוכלו להכין את עצמכם לתופעות אלו וטפל בהן בהתאם. כמובן שאם אתם מרגישים כאבים חזקים לאחר הניתוח, כדאי לדווח עליהם לרופא שביצע את ההליך ולהגיע לבדיקה מוקדמת.

החלמה

ההחלמה מניתוח הסרת משקפיים בלייזר היא מהירה מאוד, ישנם אנשים שהצליחו לחזור לעבודה יומיים לאחר הניתוח, כאשר ראייתם כבר משופרת והם אינם זקוקים למשקפי ראייה. הקפידו ללבוש משקפי שמש בכל רגע שבו אתם מבלים מחוץ לבית. הקפידו להיזהר בנהיגה או להימנע מנהיגה בכלל אם יש לכם בעיה בראיית הלילה. הימנעו מפעילות גופנית פיזית שעלולה לפגוע בעיניים שלכם כגון: קרבות מגע, משחק עם כדור וכדומה. בתקופה הראשונה תצטרכו גם להימנע משחייה בים או בבריכה. ההחלמה הטובה ביותר תתרחש אם תקשיבו ותבצעו במדויק את הוראות הרופא שלכם.