הליך ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

הליך ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא כיום שיטת הטיפול המובילה המבטלת את הצורך בהרכבת משקפי ראיה או עדשות מגע. ההליך הרפואי מורכב מכמה שלבים חשובים אותם יש להכיר לפני - וגם במהלך הניתוח להסרת המשקפיים.

אנשים רבים באוכלוסייה נאלצים להרכיב משקפיים בשל הפרעות שונות בראייה. הפרעות אלו, עשויות להיגרם בשל הזדקנות, גנטיקה או שלל סיבות אחרות. הפרעות בראייה מאופיינות לרוב בפגיעה בקרנית העין. ניתוח הלייזר להסרת משקפיים מטפל בקרנית באופן ישיר – ההליך כולל את קילופה של הקרנית העליונה ועיצובה מחדש של הקרנית הפנימית עד למצבה התקין.

שלבי תהליך ניתוח הלייזר

הליך הסרת משקפיים בלייזר הוא הליך ניתוחי לכל דבר. במידה ואתם שוקלים לבצעו, הנה השלבים החשובים אותם יש להכיר:

לפני הניתוח

  • ראשית, עליכם לוודא שאתם אכן מועמדים מתאימים לניתוח. לשם כך, יהיה עליכם לבצע בדיקות מקיפות כמו בדיקת ראיה על ידי אופטומטריסט מוסמך, צילום קרנית העין ועוד. תוצאות הצילומים יאבחנו את מצב הקרנית שלכם ויקבעו את אופי הטיפול לו אתם זקוקים.
  • בחרו את הרופא הטוב ביותר שתוכלו – רופא מקצועי, מוסמך כמובן ומנוסה בהליכים דומים. לבחירת הרופא הנכון יש חשיבות מכרעת להצלחת התהליך.

במהלך הניתוח

  • לאחר שעברתם את כל הבדיקות הנדרשות, הגיע מועד הניתוח. בהגיעכם למרפאה (חשוב שתגיעו עם מלווה שיוכל לסייע לכם להגיע לביתכם לאחר הניתוח), תוכנסו לחדר ההמתנה, שם תעברו ניקוי סטרילי יסודי של אזור הפנים והעיניים.
  • לאחר מכן, יטופטפו אל עיניכם טיפות אלחוש להרדמה מקומית וגם טיפות אנטיביוטיות. בשלב זה, עדיין תוכלו לראות כרגיל.
  • לאחר שתקבלו הסבר מפורט על הצפוי מהרופא המטפל, יתחיל ההליך הניתוחי אשר יתבצע תחילה בעין אחת. מכשיר הלייזר ימוקם במצב יציב וקבוע מול העין כאמור, קרן הלייזר אשר תחדור מבעד לקרנית העליונה אל הקרנית הפנימית, תבצע את הפעולה הרפואית הנדרשת.

לאחר הניתוח

הניתוח עצמו אורך דקות בודדות. לאחריו, תתבקשו להרכיב עדשות מגע טיפוליות. בשלב זה, ייקבע לכם תור נוסף להסרת העדשות ולבחינת הצלחת הטיפול. התחושות הטבעיות לאחר הניתוח הן תחושות צריבה קלה בעין, דמע או טשטוש. שימוש בטיפות האלחוש אשר יינתנו לכם במרפאה, צפויות להקל על אלו.