חסרונות בהסרת משקפיים בלייזר

חסרונות בהסרת משקפיים בלייזר

לשיטות הסרת משקפיים בלייזר יש יתרונות רבים – בהיבטי אסתטיקה, יעילות, בריאות ושיפור ניכר באיכות החיים. אולם, לשיטות אלו יש גם חסרונות, אותם כדאי להכיר קודם קבלת ההחלטה על הטיפול.

השיטות המתקדמות להסרת משקפיים בלייזר בהחלט נותנות מענה יעיל ואיכותי לאחוזים רבים בקרב מרכיבי משקפי הראיה. הטיפולים השונים להסרת משקפיים הם קצרים ומהירים, לא מלווים בתופעות לוואי חמורות, זמן ההחלמה נחשב לקל ביותר וסיבוכים כלשהם, במידה והטיפולים מתבצעים באמצעות רופאים מקצועיים ומיומנים, הם בהחלט נדירים. אולם, טיפולי הסרת משקפיים בלייזר נושאים גם בחסרונות. אלו העיקריים שבהם:

  • טיפולי הסרת משקפיים בלייזר לא מתאימים לכל אחד. אנשים הלוקים במחלות התוקפות את המערכת החיסונית כגון HIV או דלקות מפרקים לא יוכלו לעבור את התהליך הניתוחי. גם אנשים אשר סובלים מעיניים יבשות באופן מתמשך, נשים בהיריון או נשים מיניקות וכן אנשים הנוהגים ליטול תרופות באופן קבוע, לא מתאימים לטיפול.
  • הליך הסרת משקפיים בלייזר הוא לרוב הליך יקר, אשר אינו מכוסה על ידי מרבית הביטוחים הרפואיים, אלא אם כן אתם מבוטחים על כך באופן פרטי. זו אחת הסיבות לכך שאם אתם נוהגים להרכיב משקפי ראיה לא באופן רצוף או רק למטרת קריאה למשל, כדאי לכם לבדוק את כדאיות הטיפול עבורכם.
  • בדומה למרבית ההליכים הניתוחיים, גם הסרת משקפיים בלייזר אינה חפה מסיכונים. אומנם מחקרים מצביעים על כך ש – 98% מהמטופלים מסיימים את התהליך בהצלחה וללא כל סיבוכים, אבל עדיין קיימים כמה סיכונים רפואיים כמו ראיה כפולה, דלקות ועוד. חשוב מאוד לצמצם ככל האפשר את הסיכויים לסיכונים אלו על ידי בחירת רופא מנוסה ומקצועי ככל האפשר.