LASIK מול LASEK

LASIK מול LASEK

מי שמתחיל להתעניין בניתוח הסרת משקפיים בלייזר, יתקל במושגים אותם קרוב לודאי לא שמע קודם לכן, מושגים כמו: לאסיק ולאסק. לאסיק ולאסק הן שתי שיטות שונות לניתוח הסרת משקפיים ולייזר ויש ביניהם מספר הבדלים שכדאי להיות מודעים אליהם.

לאסיק (LASIK)

לאסיק (LASIK) היא שיטה של ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, שעד לפני שנים לא רבות הייתה הפופולארית והנפוצה ביותר. מדובר בניתוח קצר האורך כמספר דקות וכרוך בהרדמה מקומית של העיניים בלבד. בשלב הראשון של ניתוח הלאסיק, המנתח יוצר חתך קטן בקרנית העין המנותחת, דרכו הוא יכול להגיע אל קרנית העין הפנימית. בשלב הבא, משייף המנתח באמצעות מכשיר לייזר את קרנית העין הפנימית עד לקבלת התוצאה הרצויה. בסיום ההליך סוגר המנתח את החתך שיצר (ללא שימוש בתפרים). מדובר בניתוח שלא כרוך בכאבים והליך ההחלמה ממנו יהיה בדרך כלל מיידי וכך גם התוצאות שלו. הניתוח מיועד למרכיבי משקפיים בעלי קרנית עבה

לאסק (LASEK)

לאסק (LASEK) הוא שיטת ניתוח הסרת משקפיים בלייזר אשר מתבצע בשכבה החיצונית יותר של קרנית העין, ומהסיבה הזאת, יתרונה הבולט ביותר של צורת ניתוח זאת היא העובדה שהיא מתאימה גם עבור אנשים בעלי קרנית דקה. המנתח מתחיל את הניתוח בהסרת אפיתל הקרנית בעין המנותחת, הוא עושה זאת באמצעות שימוש באלכוהול רפואי שמטרתו החלשתן של הדבקות של שכבות אחרות לקרנית העין. בשלב הבא המנתח מלטש ומשייף את קרנית העין באמצעות הלייזר ובסיום ההליך הוא מחזיר את שכבת האפיתל למקומה. ההתאוששות מניתוח לאסק תהיה ארוכה יותר מאשר בניתוח לאסיק, והיא תיערך בדרך כלל בין שלושה ימים לשבוע. ביומיים הראשונים של ההתאוששות יחוש המנותח תחושה של כאב ואי נעימות ובשביל להפחית את הכאב מומלץ להשתמש בטיפות מיוחדות או במשככי כאבים למיניהם. שלא כמו בניתוח לאסיק, תוצאות הניתוח לא יהיו מידיות ובדרך כלל יעברו מספר שבועות עד שהראייה של המנותח תתייצב לחלוטין.

מחירים

לפי קופת חולים לאומית, הסרת משקפיים עולה 4451 ש"ח בגין עין אחת, 8901 ש"ח בגין שתי עיניים.