טכניקות להסרת משקפיים בלייזר

טכניקות להסרת משקפיים בלייזר

אנשים בוחרים לעבור טיפולים להסרת משקפיים בלייזר מכמה סיבות: אם בעקבות רצון לשיפור אסתטי, אם בעקבות הנוחות שבאי הרכבת משקפיים או עדשות מגע ואם מטעמים בריאותיים. לפניכם, כל השיטות המתקדמות להסרת משקפיים בלייזר כי שמציעה לנו רפואת העיניים המערבית:

שיטת לאסיק

אחת השיטות הנפוצות ביותר היא שיטת הלאסיק, הפועלת בשכבות הפנימיות של הקרנית. טכניקת הלאסיק (Lasik – Laser Assisted in Situ Keratomileusis), מתבצעת בשני שלבים: בשלב הראשון הרופא המנתח מבצע חיתוך בחלקה החיצוני של הקרנית כדי להגיע לשכבה הפנימית. בשלב השני, פועל הרופא לתיקון הפרעת הראיה על ידי הסרת רקמה מהקרנית.

שיטת Interalasik

שיטה זו היא השיטה הפופולארית ביותר בישראל להסרת משקפיים בלייזר. פעמים רבות כאשר מדברים על טיפול הלאסיק בארץ, מתכוונים למעשה לשיטת ה – Interalasik. בשיטה זו, נעשה שימוש במכשיר לייזר המאפשר חיתוך דק ביותר במתלה העין. בשל כך, שיטת ה – Interalasik מתאימה לבעלי קרנית דקה במיוחד.

שיטת לאסק

שיטה זו מתאימה למטופלים בעלי קרנית דקה במיוחד או קרנית שטוחה. במהלך הטיפול, יתבצע קילוף אפיתל הקרנית ובאמצעותו תוסר שכבת התאים החיצונית של הקרנית (אפיתל הקרנית יוחזר בתום הליך הלייזר). הקילוף מתבצע באמצעות אלכוהול רפואי שמטרתו להחליש את הידבקותן של השכבות האחרות בקרנית העין. לאחר הליך זה, תשויף הקרנית באמצעות קרן הלייזר.

שיטת PRK

שיטת ה – PRK הותיקה פועלת לשינוי פני השטח של הקרנית באמצעות קרן הלייזר. השיטה דומה לשיטת הלאסיק כשההבדל העיקרי בין השיטות הוא בזמן ההחלמה של המטופל (שיטת הלאסיק נחשבת לקלה הרבה יותר מבחינת זמן ההתאוששות).

שיטת ASA

בשונה מהשיטות שתוארו מעלה, תיקון הראיה באמצעות שיטת ה – ASA מתבצע על פני החלק החיצוני של הקרנית, ללא צורך בחיתוך הקרנית או בהליך כירורגי כלשהו. ליתרון זה מצטרף יתרון הבטיחות בעוד שיטת ה – ASA נחשבת כיום לשיטה הבטוחה ביותר להסרת משקפיים. לצד יתרונות אלו, קיים בכל זאת חיסרון והוא משך זמן ההחלמה של המטופל לאחר הניתוח ותחושת האי נוחות המלווה את התהליך.

שיטת FERRERA

שיטה זו מעניקה פיתרון להליך הסרת משקפיים עבור מטופלים שאינם נמצאו מתאימים להסרת משקפיים בשיטות אחרות. השיטה מתאימה לאלו הסובלים מבעיות ראיה כמו אסטיגמציה, לבעלי קרנית ארגולרית או לבעלי מספר גבוה במיוחד. במהלך הטיפול, מושתלות אל העין טבעות דקות ואינן נראות אשר משנות את קימור הקרנית ומגמישות אותה – כך למעשה מתאפשר השיפור המיידי בראיה.

שיטת נירוויז'ן

שיטה מתקדמת זו אשר אינה כרוכה בהליך ניתוחי, מטפלת בבעיות של עין עצלה ובקוצר ראיה. השיטה פועלת על ידי גירוי התאים האחראיים להרכבת התמונה המשודרת מן המוח אל העין. מהלך הטיפול כולל הרכבת משקפי תרגול מיוחדים במשך כמה טיפולים.

שיטת 4D

שיטת 4D נחשבת לשיטה החדשנית ביותר בתחום הסרת המשקפיים בלייזר. רמות הדיוק של המכשיר גבוהות מאוד והמטפלים בשיטה זו מבטיחים הפחתה ניכרת בתופעות הלוואי הכרוכות בטיפול. יחד עם זאת, שיטה זו עדיין נמצאת בבחינה והדעות לגבי יעילותה והחידוש הממשי שהיא מביאה, הן חלוקות.