המילה האחרונה בטיפולי הסרת משקפיים

המילה האחרונה בטיפולי הסרת משקפיים

טיפולי וניתוחי הסרת משקפיים קיימים כבר עשרות שנים וכיום תחום זה נחשב פופולארי מאוד בפריסה גלובלית. גם בישראל עשרות אלפי אנשים עברו את ניתוח לתיקון הראייה וכיום אינם צריכים להרכיב משקפיים או עדשות מגע.

אך כמובן שהגורמים הפעילים בתחום זה אינם נחים על זרי הדפנה אלא ממשיכים לפתח טכנולוגיות וטכניקות טיפול חדשות לשיפור התוצאות, הפחתת הסיכונים והגדלת היקף האנשים שיכולים לעבור את הטיפול. המילה האחרונה בטיפולי הסרת משקפיים ממשיכה באופן טבעי את הקו של שימוש בלייזר לצורך ביצוע ההליכים הרפואיים.

מטרות ויישום טיפולי הסרת משקפיים

טיפולי הסרת משקפיים הם למעשה הליכים כירורגיים עדינים ומדויקים ביותר שעושים שימוש בלייזר שמאפשר עבודה יעילה, מהירה ובטוחה מאוד בחלל העין – באופן כללי ניתוחים אלו נקראים גם LASIK. הלייזר משמש לעיצוב מחדש תמידי של הקרנית ותיקון בעיות ראייה שונות. שיפור הראייה מורגש לרוב כבר ביום למחרת הניתוח. ניתוח הסרת משקפיים בלייזר מתקן ליקויים במבנה הקרנית, כף שקרני אור יכולות לעבור מיקוד נכון על הרשתית ומושג שיפור בראייה מטושטשת שנובעת מסיבות שונות.

המילה האחרונה בטיפולי הסרת משקפיים מאפשרת לרופאים יכולות טובות ומדויקות יותר ומשפרות בצורה משמעותית ומתמשכת את התוצאות של טיפולים אלו.

ההליך עצמו

אפילו כאשר מדברים על המילה האחרונה בטיפולי הסרת משקפיים מהות ההליך עצמו לא משתנה משמעותית. המנתח מבצע חתך קטן ומדויק בצורה מעגלית בקרנית. נוצרת מעין מניפה שאותה ניתן לפתוח על מנת לקבל גישה נוחה לשימוש בלייזר חיתוך להסרת חלקים זעירים של רקמה ולעצב מחדש את הקרנית.

טכנולוגיית ווייבפרונט – Wavefront

המילה האחרונה בטיפולי הסרת משקפיים היא טכנולוגיית ווייבפרונט ( Wavefront) שמשיגה דיוק רב יותר בקביעת מיקום ומהות בעיית הראיה כך שניתן לבצע את ההליך בצורה פרטנית ומוצלחת יותר. טכנולוגיית Wavefront נקראת גם הסרת משקפיים מותאמת אישית (Custom). השיטה נעזרת במכשירי מדידה מיוחדים וייעודיים שלמעשה מודדים את העין בצורה תלת מימדית מבחינת דרך הראייה של מראות שונים והניגודיות של הראייה, מדידות מדויקות אלו מספקות מפה פרטנית וספציפית של העין כך שמכשירי הלייזר יכולים לעבוד לפיה ולעצב את הקרנית מחדש בצורה הרבה יותר מדויקת.

הסיכוי להשיג ראיית 6/6 בעזרת המילה האחרונה בטיפולי הסרת משקפיים גבוהים יותר מאשר בשיטה המסורתית, כמו כן הסיכונים לאחר הניתוח פוחתים ויותר בעיות ראייה יכולות להיות מתוקנות בעזרת הטכנולוגיה הזו.