שיפור תוצאות ניתוח לאסיק

שיפור תוצאות ניתוח לאסיק

ניתוח לאסיק להסרת משקפיים בלייזר, נחשב לפשוט יחסית ובעל אחוזי הצלחה מאוד גבוהים. אומנם חדות הראייה בסופו של הניתוח לא תהיה אצל כולם ברמה של 6:6, אבל זה נובע מהסיבה שאצל אנשים מסוימים החדות המקסימאלית של הראייה אליה הם יכולים להגיע, תהיה פחותה מכך. אז נכון שאת מה שלא תלוי במנותחים אי אפשר למנוע או לשנות, אבל ישנם מספר דברים שהמנותחים יוכלו לעשות לפני הניתוח ולאחריו בכדי לשפר את תוצאות הניתוח.

מה מומלץ לעשות לפני הניתוח?

הדבר הראשון והחשוב ביותר שתוכלו לעשות טרם הניתוח, הוא לבחור מנתח מנוסה ומקצועי בתחום של ניתוחי לאסיק. כשאתם בוחרים מנתח מנוסה, אתם מקטינים את הסיכויים ל"תקלות" וסיבוכים מסוימים שעלולים לקרות בניתוחי לאסיק. בטרם תבצעו ניתוח לאסיק, תתבקשו להביא אישורים רפואיים, ולענות על שאלון לגבי מצבכם הבריאותי. חשוב שתהיו כנים לגבי המצב הרפואי שלכם, ביצוע הניתוח אצל אנשים אשר חולים במחלות מסוימות או נוטלים תרופות מסוגים מסויימים, יכול לגרום לסיבוכים ותופעות לוואי לא נעימות ואפילו מסוכנות.

מה מומלץ לעשות לאחר הניתוח?

  • לאחר הניתוח, חל איסור לשפשף את העיניים. מאוד יכול להיות שבגלל תופעת טשטוש הראייה לאחר הניתוח זה יהיה צורך אינסטינקטיבי, אבל חשוב לזכור, ששפשוף העיניים יכול לפגוע בהצלחת הניתוח.
  • מומלץ לקחת חופש של מספר ימים מהעבודה לאחר הניתוח. למרות שההחלמה מניתוח לאסיק היא החלמה מהירה, מומלץ לנוח בבית מספר ימים אחרי הניתוח ולא לחשוף אותן ליותר מדי אור.
  • לאחר הניתוח תוזמנו לביקורת אצל הרופא המטפל יום-יומיים לאחר הניתוח. מטרת הביקור היא לצורך ווידוי שהניתוח אכן הצליח בצורה המצופה וחשוב להגיע אליה. בנוסף, כדאי גם להגיע לביקורת אצל רופא העיניים כל חצי שנה.
  • מומלץ לא לעסוק בפעילות ספורטיבית, לפחות יומיים שלושה לאחר הניתוח.
  • בשביל להבטיח ככל שניתן את הצלחת הניתוח, יש לעקוב אחר הוראות הרופא המנתח ולבצע אותם באופן מדויק. לדוגמא, במידה והרופא המליץ לכם להשתמש בטיפות עיניים לאחר הניתוח, עשו כדבריו, גם אם התחושה הפיזית של הטיפות לא תהיה הכי נעימה לכם.