ניתוח חוזר להסרת משקפיים

ניתוח חוזר להסרת משקפיים

אומנם אנשים הפונים לניתוח הסרת משקפיים בלייזר, מגיעים לניתוח מלאי תקווה שמדובר בניתוח חד פעמי שיתקן את הראייה שלהם לצמיתות, אבל התקווה הזאת לא תמיד מתממשת.

החדשות האופטימיות הן, שברוב המקרים הניתוח אכן מצליח ואין צורך לחזור עליו שוב. החדשות הפחות אופטימיות הן, שיש מקרים בהם מסיבות שונות המנותחים יצטרכו לחזור ולעבור את הניתוח יותר מפעם אחת ובמקרים מסוימים זה יקרה מספר חודשים בלבד לאחר שעברו את הניתוח הראשון. החדשות הרעות הן, שמספר הפעמים שאותם אנשים יוכלו לעבור ניתוח להסרת משקפיים בלייזר הוא מוגבל.

נסיגה בראייה לאחר הניתוח

אצל אחוז קטן מהמנותחים, תחול נסיגה בראייה, זמן מה לאחר הניתוח. זה יכול לקרות בין מספר חודשים למספר שנים אחרי הניתוח. המנותח יחוש נסיגה הדרגתית בראייה ויזדקק שוב למשקפיים. ככל שמספר המשקפיים של המנותח יותר גבוה כך קיים סיכוי גבוה יותר לנסיגה מהסוג הזה.

במה כרוך ביצוע של ניתוח חוזר?

אז נכון שהנסיגה בראייה יכולה להתחיל כבר מספר חודשים לאחר הניתוח, אך הרופאים ממליצים לחכות לפחות שנה (ורצוי אף יותר) בין ניתוח אחד למשנהו. הניתוח החוזר יתבצע אך ורק לאחר וידוי שמספר המשקפיים של המנותח יציב לפרק זמן של חצי שנה מינימום.
בשביל ביצוע של ניתוח חוזר, חייבים להתקיים כל תנאי ההתאמה של הניתוח הראשון, לכן המטופל יצטרך לעבור שוב בדיקות לצורך וידוי שהוא לא סובל ממחלות או בעיות בעיניים היכולות למנוע ממנו להיות כשיר לניתוח.

כמה פעמים ניתן לעבור ניתוח להסרת משקפיים?

רוב הרופאים לא ימליצו לבצע יותר מניתוח אחד לתיקון (בסך הכול 2 ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר) הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאם הגוף מגיב לניתוח מהסוג הזה בצורה של נסיגה בראייה בפעם הראשונה והשנייה, אין שום סיבה שהוא לא יעשה זאת גם בניתוח השלישית וחשוב לזכור שבכל ניתוח לייזר שכזה יש לא מעט סיכונים שאף מתרבים, ככל שעוברים יותר ניתוחים מהסוג הזה.