הסרת משקפיים מסורתית מול הסרת משקפיים מותאמת

הסרת משקפיים מסורתית מול הסרת משקפיים מותאמת

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר משקם את הראייה למצב מושלם או כמעט מושלם עבור בעיות ראייה רבות, השיפור הוא באופן כללי קבוע. קיימות שני שיטות עיקריות של ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר – השיטה המסורתית ושיטה מותאמת – שתי השיטות מעצבות מחדש את הקרנית מבחינת יכולות השתברות טובות יותר אך הן שונות זו מזו בהכנות לניתוח, בשיפור הראייה שניתן להשיג וכמובן בעלויות.

כיצד ניתוח לייזר לשיפור הראייה עובד?

לפני פרטים לגבי הסרת משקפיים מסורתית מול הסרת משקפיים מותאמת יש להבין בכלליות כיצד הניתוח עצמו עובד. המנתח יוצר חתך קטן ומדויק בצורת מניפה מעוגלת בקרנית של המטופל. הלייזר משמש לביצוע החתך וגם להסרת חלק מרקמת החיבור (סטרומה) בתוך הקרנית על מנת לעצב את הקרנית מחדש. עיצוב מחדש זה משפר את יכולות מיקוד האור בתוך העין ועל הרשתית, מה שמביא לראייה ברורה יותר. על פניו נראה כי הסרת משקפיים מסורתית מול הסרת משקפיים מותאמת היא שאלה רטורית כי השיטה שמותאמת אישית חייבת להיות טובה יותר – אך למעשה המציאות מורכבת יותר ולא תמיד זה המצב. לכן יש להבין את הנושא ולבחון זאת באופן פרטני.

הסרת משקפיים מסורתית

השיטה המסורתית של הסרת משקפיים בלייזר קיימת מאז שנות השמונים. עיקר ההבדל בשיטה זו הוא שהעין נמדדת באופן ידני, בצורה דומה לבדיקת עיניים רגילה עבור משקפיים. התיקונים לקרנית נעשים על פי חישובים ומדידות אלו. על פניו מדובר על שיטת מדידה כללית ופחות מדויקת – אך ישנם מקרים רבים שבהם מדידות או מספיקות.

הסרת משקפיים מותאמת

הסרת משקפיים בלייזר בשיטה המותאמת עושה שימוש בכלי הנקרא אברומטר שמשמש לביצוע מדידות מפורטות ומדויקות יותר של ליקויי ראייה ספציפיים ולקביעה נקודתית של מקור בעיית הראייה. הליך זה מתאים לאנשים עם בעיות ראייה כמו השיטה המסורתית והוא כמובן יכול להשיג מדידה מדויקת יותר במקרה הצורך ושיפור ראייה טוב יותר במקרים מיוחדים – כמובן שעלות ניתוח שנעשה בשיטה המותאמת תהיה יקרה יותר.

הבדלים בשיפור הראייה וביצוע ההחלטה

לגבי הסרת משקפיים מסורתית מול הסרת משקפיים מותאמת ישנם הבדלים בשיפור הראייה האפשרי. השיטה המסורתית יעילה לבעיות ראייה כגון צילינדר (אסטיגמציה), קוצר ראייה ורוחק ראייה, השיטה המותאמת יעילה עבור בעיות אלו אך גם עבור בעיות עיניים נוספות כגון ראייה כפולה והפחתת סנוור. בשיטה המותאמת יש סיכון מופחת לסיבוכים בגלל מיפוי מדויק יותר של העין לפני יישום הלייזר וכמו כן שיטה זו מתאימה יותר לבעלי מבנה תוך עיני ייחודי או שסוטה מהנורמה. בפועל דרך ההחלטה הטובה ביותר מבחינת הסרת משקפיים מסורתית מול הסרת משקפיים מותאמת היא בחינת שתי השיטות עם רופא מנתח מקצועי ומנוסה.