טיפול לאסיק כיום

טיפול לאסיק כיום

טיפול לאסיק להסרת משקפיים הוא אחד הטיפולים הנפוצים והפופולאריים ביותר בתחום רפואת העיניים. במסגרת הטיפול, מכשיר הלייזר מעצב מחדש את קרנית העין ובכך מושגת עליה חדה באיכות הראיה.

מי מתאים לטיפול הלאסיק?

לטיפול הלאסיק יתאימו אנשים בעלי קרנית עבה, היות ובשיטת הלאסיק מתבצע חיתוך בקרנית העין החיצונית כדי לטפל בשכבות הקרנית הפנימיות. שיטת הלאסיק נועדה למטופלים הסובלים מהפרעות ראיה כמו קוצר ראיה, רוחק ראיה וצילינדר.

שלבי ההליך הניתוחי

בתחילתו של טיפול הלאסיק יוחדרו אל העיניים טיפות מרדימות כדי למנוע כאב במהלך הניתוח עצמו. לאחר הרדמת האזור, יתבצע חתך בשכבת הקרנית החיצונית, דרכו יגיע המנתח לשכבת הקרנית הפנימית אותה הוא ישייף וממנה הוא יסיר רקמות. החיתוך כמו השיוף יתבצע באמצעות מכשיר הלייזר באופן מדויק וממוקד על פי הצורך הרפואי האישי של כל מטופל. לאחר תיקון הקרנית הפנימית, אין כל צורך בתפרים היות והחתך ייסגר מעצמו במסגרת תהליכי הריפוי הטבעיים בעין.

כמה זמן אורך הטיפול?

משך זמן הטיפול הוא קצר ביותר ולרוב אורך כרבע שעה. אולם זהו לא פרק הזמן המשקף את כלל התהליך, היות ולפני יום הניתוח עצמו, תידרשו לעבור בדיקות עיניים מקיפות ולקיים התייעצויות רפואיות כדי לוודא את מידת התאמתכם לטיפול.

תהליך ההחלמה

ההחלמה מן ההליך היא מהירה ונחשבת לקלה במיוחד. לאחר הטיפול, לא צפויים להופיע כאבים כלשהם ואם אלו יופיעו, הם יהיו כאמור קלים. תופעות לוואי שכיחות לאחר טיפול הלאסיק הן תופעות כמו יובש בעיניים, גרד או רגישות לאור. תופעות לוואי כמו דלקות או זיהומים נחשבות כבר לסיבוכים ואלו מאוד לא שכיחים.

יתרונות טיפול הלאסיק

לטיפול המתקדם שני יתרונות בולטים:

  1. פיתרון מהיר לשיפור הראיה – הפיתרון אותו מעניק טיפול הלאסיק הוא כמעט ומיידי – כבר בתום הניתוח צפויים המטופלים לחוש שיפור ניכר באיכות הראיה, שיפור אשר ילך ויתגבר במהלך הימים שלאחר הטיפול.
  2. התאוששות מהירה – לאחר הניתוח, תוכלו לחזור לשגרת חיים כמעט ורגילה. למעט טפטוף טיפות עיניים למשך כ – 3 שבועות ממועד הטיפול (פרק הזמן המדויק יקבע עבורכם באופן אישי על ידי הרופא), ההחלמה מן התהליך נחשבת בהחלט פשוטה וידידותית.

חסרונות טיפול הלאסיק

החסרונות העיקריים שבטיפול הלאסיק הם חסרונות כמו הקושי לקבוע במדויק את תוצאות הטיפול (רוב המטופלים לא יגיעו לרמת ראיה של 6/6, אולם זהו המצב המאפיין את רוב טיפולי הסרת המשקפיים בלייזר) וגם היות הטיפול בטוח פחות לעומת שיטות כמו שיטת ה – PRK, ה – ASA והלאסק.