סיבוכים לאחר הסרת שיער בלייזר

סיבוכים לאחר הסרת שיער בלייזר

אומנם הופעת סיבוכים משמעותיים לאחר טיפולי הלייזר הם נדירים, אולם חשוב שכל מי שמעוניין להתחיל בתהליך יכיר אותם ויידע להתמודד איתם כהלכה.

תופעות לוואי זמניות

קרן האור המופקת ממכשיר הלייזר מאתרת את זקיקי השיער ומשמידה אותם על ידי חימום מבוקר. בכך, מפחית הטיפול ואף מונע לחלוטין את צמיחתו של השיער החדש. הסרת שיער בלייזר נחשבת לתהליך בטוח למדי, אולם לאחריו עלולות להופיע תופעות לוואי זמניות. במהלך הטיפול אתם עשויים לחוש בעקצוצים בעור, בגרד או בכאב קל. לאחר הטיפול, עשויים להופיע על גבי העור נפיחויות קלות, גירויים, אדמומיות ואף שלפוחיות, שטפי דם קלים או קרום אזורי. תופעות אלו אמורות לחלוף בטווח של בין יום אחד לאחר הטיפול לכמה חודשים. במידה ואתם חשים אי נוחות לא סבירה, פנו אל רופא עור וקבלו מענה טיפולי.


תופעות לוואי בהסרת שיער הן נדירות אם זאת הן עדיין קיימות | Shandi-lee

תופעות לוואי קבועות

תופעות הלוואי הקבועות הן נדירות אולם, הן קיימות:

שינויים בצבע העור

שינוי בצבע העור נקרא היפופיגמנטציה. המונח מתייחס להופעת כתמים לבנים על גבי העור, לרוב על גבי עור כהה או אצל מטופלים להם ניגוד עז בין צבע העור לצבע השיער. מדובר בתופעה בלתי הפיכה ממנה יש להיזהר.

כוויות וצלקות

אם עוצמת הלייזר גבוהה מהנדרש, עשויות להופיע על העור כוויות שבהמשך, יהפכו לצלקות. גם כאן, בעלי העור הכהה נמצאים בקבוצת הסיכון להופעת כוויות וצלקות.

שינויים בבלוטות הזעה

מחקרים מסוימים מראים כי טיפולי לייזר עשויים לגרום לשינויים בבלוטות הזעה, במיוחד אם במהלך הטיפול נוצרו כוויות על העור.

כאב לאחר הסרת שיער בלייזר

לעתים ישנה אדמומיות לאחר הסרת השיער, למרות שטיפול זה נחשב ללא כאבים רציניים. יתכן שיהיה צורך למרוח אלו-וורה לאחר הטיפול.

אמצעים להפחתת סיכונים

  • דרך אחת למזער נזקים, היא לנסות את מכשיר הלייזר על גבי אזור מצומצם. לאחר כמה ימי המתנה, תוכלו להיווכח בעצמכם כיצד מגיב עורכם לטיפול.
  • מסרו למטפל שבחרתם מידע רפואי רלוונטי על נטילת תרופות קבועות כלשהן, על היסטורית הצטלקות, אם אתם סובלים מהרפס (טיפולי לייזר עשויים לגרום להתפרצות ההרפס) ועוד.
  • הימנעו משיזוף העור מספר שבועות לפני הטיפול והימנעו ממריטת שיער באמצעות שעווה.
  • לאחר הטיפול, קררו את האזור שטופל (למשל באמצעות קרח), מרחו משחות מרגיעות ונטלו משככי כאבים אם אתם חשים כאב.
  • הקפידו לבצע את טיפולי הלייזר במרפאות מורשות, מוסמכות ומנוסות.