איך לדבר עם ההורים על הגדלת חזה?

איך לדבר עם ההורים על הגדלת חזה?

ההחלטה על ביצוע ניתוח הגדלת החזה היא החלטה משמעותית אשר דורשת חשיבה מרובה ושיקול דעת, בכל גיל. גם לאחר ההחלטה על ביצוע הניתוח, לא תמיד פשוט ליידע את הסובבים אותנו בדבר.

בדומה לכל הליך רפואי מהסוג הזה, הגדלת חזה לפני גיל 18 מותנית בהסכמת ההורים. במידה ולא מדובר במקרים רפואיים חריגים, רוב המנתחים הפלסטיים לא יסכימו לבצע ניתוח להגדלת חזה למי שטרם מלאו לה 18, בשל חוסר ההגעה לבשלות פיזית כמו גם נפשית ורגשית בשלב זה. בכל מקרה ובכל גיל, חשוב וכדאי ליידע את הקרובים אלינו בדבר ההחלטה על הניתוח כדי שאלו יהיו מעורבים בתהליך, יתמכו בנו ויסייעו לנו בתקופת ההחלמה.

אז איך מספרים?

  • ראשית, כדאי לכם לאסוף כמה שיותר מידע מקצועי רלוונטי בנוגע לניתוח. קיימים כיום מקורות מידע רבים ומהימנים דרכם תוכלו ללמוד על הניתוח, על השלבים שלו, המאפיינים, תופעות הלוואי, התוצאות האפשריות וגם הסיכונים. את המידע הרפואי האובייקטיבי שתאספו ותלמדו בעצמכם, שתפו עם ההורים למשל על ידי הכנת מעין ערכת מידע, אותה תשאירו בידיהם כדי לתת להם זמן ללמוד ולהפנים את המידע.
  • קבעו "פגישה" עם ההורים ועם הקרובים שאותם אתם רוצים לשתף בתהליך. בלי להבהיל או להלחיץ, תוכלו לומר להם שאתם רוצים להתייעץ איתם בנושא מסוים. אל הפגישה, הגיעו עם אותם מקורות המידע שהכנתם מראש.
  • במהלך הפגישה, חשוב שתהיו כנים ופתוחים בנוגע לתחושות שלכם ולסיבות האמיתיות לרצון שלכם לעבור את התהליך. הראו שהכנתם שיעורי בית, שאתם מבינים את השלכות התהליך ואת הסיכונים שבו, שתפו ברצון שלכם לעבור שיפור פיסי כמו גם נפשי אותו אתם מנבאים לעצמכם בעקבות הניתוח.
  • אם עוד לא קיבלתם את ההחלטה החד משמעית לבצע את הניתוח, שתפו את ההורים שלכם בהתלבטויות ובקשו את עצתם, בהסתמך על הרצון שלכם לעבור את התהליך, על החששות שלכם ועוד.
  • חשוב שתהיו פתוחים לשאלות ואפילו להתנגדות ולביקורת. יכול להיווצר מצב שבו ההורים שלנו יתקשו לקבל את השינוי. זכרו שההורים שלנו רוצים לרוב רק בטובתנו ויכול להיות שהם פשוט חושבים שאתם מושלמים כמו שאתם… אז היו סבלניים והימנעו מכעסים מיותרים.
  • הציעו להורים שלכם להגיע איתכם לפגישת ייעוץ רפואית מקצועית. פגישת הייעוץ המשותפת וההיכרות עם הרופא, תהווה במה יעילה ביותר לשאילת שאלות ולקבלת תשובות ממקור ראשון ומוסמך. בנוסף, כך ההורים שלכם ירגישו שהם חלק מהתהליך וגם אתם תרגישו טוב יותר עם הידיעה שמישהו קרוב ואהוב מלווה אתכם ותומך בכם.