סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהגדלת חזה

סיכונים, תופעות לוואי והחלמה בהגדלת חזה

החשש הגדול של נשים רבות העומדות לפני ניתוח הגדלת חזה, הוא האם השימוש בשתלי סיליקון הוא מספיק בטוח. לצערנו גם היום אין על כך תשובה חד משמעית וה- FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) בודק גם בימים אלו את הקשר בין מחלת הסרטן הנדירה, סרטן הלימפומה, לבין שתלי הסיליקון. מעבר לכך, כמו בכל הליך ניתוחי ישנם תופעות לוואי וסיכונים שכדאי להיות מודעים אליהם, בעיקר כדי שתוכלנה לטפל בהם מוקדם ככל האפשר.

סיכונים

  • זיהום – כדי למנוע זיהום המנתחים יתנו לכן אנטיביוטיקה כבר במהלך הניתוח, אבל לפעמים טיפול מונע זה אינו עוזר ואתן תרגישו כאבים חזקים, אודם מקומי בשד וחום גופכן יעלה, במקרה כזה עליכם לגשת מיד לרופא שניתח אתכן על מנת שירשום טיפול אנטיביוטי ראשוני, אם הטיפול לא יעזור תצטרכו להוציא את השתל כדי שהאזור ירפא ורק לאחר מספר חודשים להחזירו שוב.
  • עיוות בצורת השד- עיוות בצורת השד יכול להיגרם כתוצאה מרקמת חיבור צלקתית אשר עוטפת את השתל ויוצרת סביבו מעין קופסה קטנה, קופסה זו גורמת להתקשות השד ובמקרים חמורים לעיוות המראה שלו. אם התופעה מעוותת את צורת השד, או גורמת לכאב, אפשר לכרות את הקופסה ולפעמים צריך גם להחליף את סוג השתל.
  • חוסר סימטריה – חוסר סימטריה בין השדיים נוצר כאשר שד אחד גבוה יותר מהשד השני, בגלל מיקום לא נכון של השתל, במקרה כזה יהיה צורך בניתוח חוזר.
  • דימום פנימי – דימום פנימי מהאזור שאליו מוכנס השתל בדרך כלל נספג מעצמו. דימום גדול יותר יכול לגרום להתנפחות והתקשות של השד. במקרה כזה יהיה צורך לנקז את הדימום על ידי פתיחת המקום והוצאת השתל. סימן האזהרה של הדימום הוא כאבים חזקים מאוד וממוקדים באזור.
  • קרע של הסיליקון – אמנם מדובר בשתלים עמידים מאוד, אבל לפעמים בעיקר בשל התזוזות הרבות של השדיים ובשל עייפות החומר המעטפת נקרעת והסיליקון יכול לצאת, התחושה במקרה כזה היא של שד רך או קשה יותר, ואז פותחים את השד ומחליפים את השתל.

תופעות לוואי

  • שדיים קשים – עקב הנפיחות והבצקת השדיים יהיו גבוהים וקשים מהרגיל, תופעה זו חולפת תוך מספר שבועות.
  • רגישות יתר – לאחר הניתוח השדיים יהיו רגישים מאוד למגע וישנם מקרים שבהם התופעה היא הפוכה והשדיים מאבדים את הרגישות לחלוטין , או ששד אחד רגיש יותר מהשני. כל התופעות הללו חולפות תוך מספר שבועות.
  • עור מתוח – העור שעטף פעם כמות קטנה של שד עוטף היום כמות יותר גדולה של השד ולכן הוא מתוח יותר ואף מבריק, לאחר תקופת מה העור יתרגל למצב החדש ויחזור לעצמו.
  • שרירים כואבים – שרירי החזה בימים הראשונים שלאחר הניתוח ירגישו מעט כואבים ותפוסים.
  • הרגשת כבדות – ובכן השדיים החדשים באמת כבדים יותר, את תצטרכי להתרגל לכך.

החלמה

ההחלמה לאחר הניתוח היא החלמה פשוטה יחסית, בדרך כלל מדובר בשבוע של חופש מהעבודה ושל מנוחה ובשלושה שבועות נוספים ללא פעילות ספורטיבית. כמו בכל תהליך החלמה אחר, הקפידי להקשיב לגוף שלך ולצרכים שלו ואם את עדיין מרגישה עייפה וחלשה לאחר שבוע, קחי את הזמן והישארי עוד קצת בבית. הקפידי להישמע להוראות הרופא והקפידי לא לעשות פעולות שיעלו לך את לחץ הדם. כמו כן, תצטרכי לעשות לאחר הניתוח מסאז'ים עדינים או עמוקים יותר, כדי לשפר את זרימת הדם ולהקטין את הנפיחות והבצקת. המנתח יסביר לך בדיוק איך לעזות את המסאז'ים הללו. אפשר להתקלח מיד לאחר הורדת התחבושות. מלבד זאת תצטרכי ללבוש חזיית ספורט מיוחדת 24 שעות ביממה למשך כחודש.