הגדלת חזה בגיל 16 – השתגעתם?

הגדלת חזה בגיל 16 – השתגעתם?

המרדף אחרי היופי, מביא לעיתים אנשים לעשות דברים נמהרים, קיצוניים ובעלי השפעות בעייתיות על העתיד. כך יוצא שהורים לילדים בעלי פגמים ויזואליים כמו אוזניים בולטות מדי, ממהרים למנתח הפלסטי כבר שהילד בן שש, מבלי לקחת בחשבון את ההשפעות שיש לניתוח שכזה ולהחלמה ממנו על ילד כל כך צעיר.

כך גם יוצא, שהורים לנערות בנות שש עשרה שיש להן חזה קטן, מאשרים להן ואף מדרבנים אותן למהר ולתקן את ה"עוולה" כבר עכשיו על ידי ניתוח פלסטי. העניין הוא, שלניתוחים הללו יכולות להיות השפעות נפשיות על נערות מתבגרות. בכלל לא בטוח שהאישיות של אותן הנערות כבר מעוצבת מספיק, בשביל לעבור הליך קיצוני ובעל השפעות משמעותיות כל כך כמו ניתוח להגדלת חזה.

מה בעצם כל כך בוער?

אז נכון שבגיל שש עשרה יש לחצים חברתיים שמאוד קשה לעמוד בהן. נערה שכל חברותיה מתהדרות בחזייה עם כאפ C או D בעוד היא עדיין לובשת את הגוזיות שלה מגיל שלוש עשרה, יכולה לעמוד במצב לא נעים ולעיתים אף לסבול ממנו. ונכון שההורים של אותה ילדה לא תמיד ידעו איך להתמודד עם הלחצים שלה, אשר נובעים מהמצב הזה. אבל זה לא אומר, שאותם הורים צריכים להסתמך על שיקול דעתה של ילדתם המתבגרת, הנמצאת בגיל בו בכל יום אותה הדעה יכולה להשתנות. חשוב שההורים יזכרו שהיא בסופו של דבר זאת שתצטרך להתמודד עם תוצאות הניתוח, לטוב ולרע, כל חייה.

מה הרופאים אומרים על זה?

רוב הרופאים ממליצים לעבור ניתוח מהסוג הזה, רק אחרי גיל שמונה עשרה, הגיל בו הנערה נחשבת כבר לבוגרת על פי חוק ולאחראית על מעשיה. לכן מומלץ להורים, למצוא את הכוח להתמודד עם הלחץ של הילדה ואף להרגיע אותה, מאשר לעשות מעשה נמהר ופזיז אשר גם הילדה וגם הם יכולים להצטער עליו כמה שנים לאחר מכן.