הליך ניתוח הגדלת חזה

הליך ניתוח הגדלת חזה

ניתוחי הגדלת חזה מבוצעים בישראל בכל יום ותחום אסתטי זה הוא מהנפוצים והוותיקים ביותר הקיימים. נשים רבות בוחרות לעבור את ההליך על מנת לקבל חזה מלא ושופע יותר, על מנת לתקן פגמים אסתטיים שונים בחזה או פשוט על מנת להחזיר את החזה למראה שהיה לו בצעירותן. ישנן כמה נקודות חשובות שיש להבין מבחינת הליך ניתוח הגדלת חזה לכשעצמו, זאת לפני מעבר הניתוח כמובן.

הליך ניתוחי

ניתוח הגדלת חזה הוא מן הסתם הליך ניתוחי (כירורגי), בישראל ובעולם כולו ההליך מתבצע בפורמט של מרפאות חוץ ולרוב בקליניקות פרטיות או בתי חולים פרטיים למיניהם – משמעות נוספת של פורמט זה היא שהמטופלת לרוב נשלחת לביתה עוד באותו יום לאחר התאוששות קצרה. מבחינת הליך ניתוח הגדלת חזה אורך ההליך הוא בין שעה לשלוש שעות ברוב המקרים, תלוי ברמת המורכבות של כל אישה ואישה. גורמים שעשויים להשפיע על אורך הניתוח הם מבנה אנטומי בעייתי, טכניקת ההגדלה המיושמת, גודל ומיקום השתלים וסוג ההרדמה.

הליך ניתוח הגדלת חזה מתחיל בכך שהמטופלת מורדמת הרדמה מלאה ולאחר מכן המנתח מבצע חתך ראשוני ליצירת מעין כיס בתוך השד שאליו יוחדר השתל. החתכים הראשים יכולים להיות מבוצעים מסביב לעטרת הפטמה, מתחת בתי השחי או בקפל מתחת לשד. השתלים יכולים להיות מוחדרים מתחת לשרירי החזה או מעליהם, בהתאם להחלטת המנתח מראש, על פי רצונות המטופלת, סוג השתלים ושאר פקטורים.

סוג השתלים

מרכיב חשוב מאוד מבחינת הליך ניתוח הגדלת חזה הוא סוג השתלים שנעשה בהם שימוש. שתלי חזה יכולים להיות שקיק רך ומתגמש עשוי סיליקון וממולא בג'ל סיליקון או בתמיסת מלח שנקראת בעגה מקצועית סיילין (Saline). סוג השתל שבו המנתח ישתמש תלוי בגורמים רבים, כולל פיסיולוגיה של המטופלת, התוצאה הרצויה מבחינת מראה ותחושה, מחיר הניתוח, סוג השתל הנפוץ באותה מדינה, חשש מסיכונים ועוד.

שני סוגי השתלים קיימים שנים רבות, אך אלו מהסיליקון היו הראשונים שהשתמשו בהם עבור הליך ניתוח הגדלת חזה. שתלי הסיילין מאפשרים מילוי שלהם בתמיסה המקנה להם את נפחם לאחר החדרתם לחלל השד, ובכך הם מאפשרים אפשרויות גדולות יותר מבחינת אופן החדרתם וסוגי החיתוכים. הפריצה הגדולה של שתלי הסיילין הגיעה בשנות התשעים בעקבות מגבלות שהוטלו בארה"ב על השימוש בסיליקון מחשש לבעיות רפואיות בעת קרע בשתל ודליפת הסיליקון החוצה. תמיסת המלח שבתוך שתלי הסיילין היא בריכוז הטבעי של הגוף ולכן במקרה קרע או דליפה החומר פשוט נספג לגוף. באופן כללי שתלי הסיילין יותר נראים לעין מבחינת מעבר הליך ניתוח הגדלת חזה, בעיקר בעת תנועתיות של השד.

כיום שתלי הסיליקון חוזרים לשימוש יותר נפוץ כתוצאה משיפורים בטכנולוגיה שלהם וכמו כן נבחן סוג חדש של שתלים מג'ל קוהיסיבי.