כאבים לאחר הגדלת חזה

כאבים לאחר הגדלת חזה

אכן, ניתוח הגדלת החזה מלווה בכאבים. אומנם הכאבים המשמעותיים ביותר צפויים לחלוף בתוך 48 השעות שלאחר הניתוח, אולם כאבים מסוגים שונים ובעוצמות מגוונות צפויים ללוות את המטופלות עד מספר שבועות לאחר הניתוח.

אין טעם לייפות את המציאות או להציג תסריט מעודן מכפי שהוא – ניתוח הגדלת חזה מלווה בכאבים. קשה לצפות את עוצמת הכאב המדויקת היות והדבר אישי לכל אחת אולם, ניתן לומר כי בתקופת ההחלמה שלאחר הניתוח צפויים כאבים: כאב בינוני עד חזק ב – 48 השעות שלאחר הניתוח, כאב בינוני כשבוע לאחר הניתוח וכאב שהולך ופוחת בהתמדה בשבועות שלאחר הניתוח.

על הכאבים הצפויים

בכאבים הבינוניים – חזקים אשר צפויים להופיע מיד לאחר הניתוח ניתן לטפל באמצעות משככי כאבים חזקים כמו טיפות אופטלגין. משככי הכאבים הם ככל הנראה גם הפיתרון הבסיסי והטוב לכאבים שיופיעו (אם יופיעו) גם בימים ובשבועות שלאחר הניתוח. אלו יהיו בכל מקרה קלים בהרבה מאשר הכאבים שמופיעים מספר שעות לאחר הניתוח. מעניין לדעת כי בהשתלות בהן השתל מוחדר מתחת לשריר, הכאבים צפויים להיות מעט יותר חזקים ואף לגרום למוגבלת מסוימת אך זמנית בהפעלת זרועות הידיים.

כיצד ניתן להקל על הכאבים?

ניתוח כמו ניתוח, הוא הליך רפואי אשר לרוב מלווה בכאבים. לכן, כנגד מקור הכאב אין ממש מה לעשות, אולם בכאב עצמו ניתן לטפל באמצעות משככי כאבים במרשם או ללא מרשם. ההמלצה הטובה ביותר תהיה לשתף את הרופא בכל תופעה שכזו ולקבל ממנו סיוע והדרכה מתאימים. בנוסף, כמה ימי מנוחה בהם תימנעו מהרמת משאות כבדים או מחפצים באשר הם, וודאי תטיב עם הכאב ותסייע לתהליך ההחלמה באופן כללי.

תופעות לוואי נוספות

לצד הכאב הצפוי לאחר הניתוח, קיימות מספר תופעות לוואי אשר רובן זמניות ואינן דורשות התערבות רפואית כזו או אחרת. אלו הן למשל: תחושת צריבה באזור, רגישות יתר או היעדר תחושה בפטמות, תחושת התקשות בחזה ועוד. סיבוכים משמעותיים יותר, אשר אינם שכיחים ודורשים כמובן התערבות רפואית מהירה, הם בין השאר קרע בשתל ודימום מוגבר. סיבוכים אלו אינם נראים לעין ולכן עם הופעתן של תחושות כאב או סימנים חריגים נוספים, יש לדווח על כך באופן מיידי לרופא.