שתלים: מי מלח או סיליקון?

שתלים: מי מלח או סיליקון?

בניתוח להגדלת החזה עושה המנתח הפלסטי שימוש בשתלים, שבאמצעותם בעצם מוגדל החזה לגודל הרצוי. החל משנות הארבעים ועד לפני שנים לא רבות היו המנתחים עושים שימוש בשתלים המכילים את חומר הסיליקון. בשנות התשעים החלו לעלות חשדות ששתלי הסיליקון גורמים למחלות שונות כמו סרטן (חשדות שהתגלו בהמשך כלא נכונות) וכתוצאה מכך החלו לעשות שימוש גם בסוג שתלים נוסף, שתלים המכילים מי מלח. לכל אחד מהשתלים יש את היתרונות והחסרונות שלו, אז במה עדיף להשתמש בסופו של דבר?

שתלי סיליקון

שתלי סיליקון הינם פחות נוזליים ופחות נוטים לדלוף מאשר שתלים מסוגים אחרים. שתלי הסיליקון נותנים לשדיים מראה טבעי יחסית, בנוסף הם קלים לנשיאה וכמעט לא מורגשים. התכונה הפחות חיובית של שתלי הסיליקון נובעת מהעובדה שקשה להבחין בדליפה של החומר, במידה וזאת קוראת, כמו כן, מדובר בחומר קשה יחסית שלא תמיד ירגיש טבעי למגע.

שתלי מי מלח

שתלי מי מלח מוחדרים לשד כשהם ריקים ורק לאחר ההחדרה המנתח ממלא אותם. היתרון של שתלים אלו טמון בעובדה, שבמידה והשתל נוזל, תמיסת המלח לא פוגעת בגוף אלא נספגת בו. בנוסף, ניתן להבחין בנזילה באופן מידי מכיוון שחלה ירידה ברורה בנפח השד. החיסרון בשתלי מי מלח נובע מהעובדה שהם פחות נעימים למגע וכמו כן הם גם יותר כבדים לנשיאה ומרגישים הרבה פחות טבעיים מאשר שתלי סיליקון.

אז מה בכל זאת עדיף?

לכל אחד מסוגי השתלים יש את היתרונות והחסרונות שלו, אבל כיום שתלי סיליקון הם הרבה יותר פופולאריים לשימוש מאשר שתלי מי מלח. הסיבה לכך נובעת מהעובדה ששתלי סיליקון הוכחו כבטוחים ויציבים יותר מבחינה רפואית. מעבר לכך, הם גם יוצרים מראה יותר טבעי ונעים ופחות נוטים לנזול מאשר שתלי מי מלח.