עובדות חשובות על הגדלת חזה

עובדות חשובות על הגדלת חזה

ישנן סיבות רבות מדוע אישה מחליטה לעבור ניתוח הגדלת חזה, בין אם מדובר על שיפור המראה החיצוני ושיפור הביטחון העצמי או על ניתוח משקם לאחר מחלות קשות כגון סרטן שד. ניתוחי הגדלת חזה הם פופולאריים מאוד בכל העולם ונמצאים בחוד החנית של הניתוחים הפלסטיים. אישה שנכנסת לתהליך של ניתוח הגדלת חזה אלקטיבי (מבחירה) עומדת בפני מידע רב כגון סוגי חיתוכים, סוג השתלים ומיקומם וכדומה – לכן חשוב לבצע החלטה מושכלת ולהכיר את הנושא לעומקו מראש.

העובדות היבשות

ניתוח הגדלת חזה הוא הליך רפואי פשוט יחסית שמבוצע במאות אלפים בכל שנה בכל העולם. בניתוח זה המנתח מבצע חתכים באזורים אסטרטגיים של השדיים ומחדיר אליהם שתלים מיוחדים המגדילים את נפח החזה, מעצבים את צורתו, מספקים לו סימטריה ועוד. מבחינת עובדות חשובות על הגדלת חזה אורכו של הניתוח הוא לרוב כ-2.5 שעות תחת הרדמה מלאה. ההליך מבוצע במקרים רבים ללא אשפוז אלא עם השגחה בשעות שלאחר הניתוח ושחרור הביתה למנוחה והמשך מעקב בימים הבאים. רמת הכאב לאחר הניתוח היא בינונית ולרוב חולפת לאחר יום-יומיים, ניתן לחזור לפעילות מתונה כבר בימים הראשונים ולפעילות מלאה לאחר 2-4 שבועות ובמקרים מסוימים אף פחות מכך, בהתאם לקצב ומהות ההחלמה.

סוגי שתלים

מבחינת עובדות חשובות על הגדלת חזה אחד הנושאים החשובים ביותר הוא סוג השתלים הקיימים. קיימים שני סוגים נפוצים של שתלים, סיליקון וסיילין (Saline). בעבר שתלי הסיליקון היו הפיתרון הבלעדי לניתוחים אלו אך הטכנולוגיה התפתחה והושקו גם שתלי סיילין שהם למעשה שתלי תמיסת מלח שמגיעה בריכוז הטבעי של הגוף. יש לדעת כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מאשר כיום שימוש רק בשתלי סיילין ולא בסיליקון, זאת בעקבות כמה מקרים של תקלות עם שתלי הסיליקון. בשאר העולם עדיין נעשה שימוש בסיליקון – כאשר חשוב גם להבין שהטכנולוגיה של הסיליקון השתפרה וכיום ישנם שתלים מדור חדש שמציעים רמה טובה יותר של בטיחות.

שני השתלים כוללים מעטפת סיליקון והשוני הוא בחומר המילוי ובמאפיינים נוספים כגון תחושה, מרקם וכדומה. הסיכון המרכזי בשתלי הסיליקון הוא דליפה שלהם – שמבקרה זה מחדירה לגוף סיליקון שהוא חומר זר ולא מוכר למערכות הגוף – בעוד שאם שתל סיליין דולף אז תמיסת המלח היא בריכוז הטבעי שקיים בגוף והחומר פשוט נספג בגוף בלי לגרום כל נזק. יש שטוענים כי שתלי סיליקון מספקים מראה טבעי יותר עומת שתלי סיליין שנראים פחות טבעיים ולעיתים ניתן לראותם זזים או יוצרים אפקט דמוי "גלים" על פני השטח של השד. הבדל נוסף הוא ששתלי סיילין מאפשרים סוגי חיתוכים רבים יותר בהחדרתם משום שהם ממולאים לאחר ההחדרה בעוד ששתלי סיליקון מושתלים כאשר הם כבר מלאים. צורת השתלים יכולה להיות עגולה למלאות רבה יותר או בצורת טיפה שיותר תואמת את הצורה האנטומית הטבעית.

סוגי חתכים

מרכיב חשוב נוסף מבחינת עובדות חשובות על הגדלת חזה הוא סוג החיתוך שייושם במהלך הניתוח. החיתוך קובע היכן תהיה הצלקת – השאיפה היא כמובן שזו תהיה כמה שפחות נראית לעין ומינימלית ככל שניתן. באופן כללי ישנם 3 סוגי חתכים בניתוחי הגדלת חזה:

  • מתחת לשד – בקפל השד (אינפרא-ממארי) – הסוג הנפוץ ביותר שמשאיר צלקת מתחת לשד.
  • חתך שנעשה לאורך קו עטרת הפטמה – לרוב נעשה עם עוברים גם ניתוח הרמת חזה.
  • חתך באזור בית השחי – טרנס-אקסילרי – אינו משאיר צלקת נראית על השד.

מיקום השתלים

עובדות חשובות על הגדלת חזה הן גם אפשרויות מיקום השתלים בתוך השד עצמו. לכל אישה מבנה אנטומי ספציפי ודרישות שונות לגבי הניתוח. מעבר לסוג החיתוך וסוג השתל למיקומו בשד עצמו יש משמעות גדולה לתוצאה הפיזית הסופית. לרוב ישנם שני מיקומים אפשריים, על גבי שרירי החזה או מתחת לשרירים. ככל שהשתל ממוקם מתחת לשריר מתקבל מראה טבעי יותר של החזה, אך בהחלט יתכן שיהיה צורך עתידי בניתוח הרמת חזה מפאת צניחת שדיים. כמו כן, זמן ההתאוששות וההחלמה הממוצע עולה כאשר השתל ממוקם מתחת לשריר. כמובן שמבחינת עובדות חשובות על הגדלת חזה אי אפשר להתעלם מהסיכונים הקיימים ויש להבינם מראש כמו את יתר פרטי הניתוח.