תוצאות הגדלת חזה

תוצאות הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה הוא תוצאה של החלטה אישית לשיפור המראה החיצוני והגדלת האפקט החזותי שלך. הליך ניתוח קוסמטי זה מבוצע על ידי מנתח פלסטי ולרוב במסגרת "מרפאות חוץ" – כלומר בבתי חולים פרטיים ולא במסגרת הרפואה הכללית. נשים רבות מגיעות לניתוח עם ציפיות מאוד מסוימות וחשוב להבין מראש למה לצפות מבחינת תוצאות הגדלת חזה.

הבסיס

ניתוח הגדלת חזה כולל החדרת שתלים, מסוגים שונים הקיימים בתחום, לתוך השדיים על מנת להגדיל את נפחן, לשפר את מראה החזה, לתת סימטריה בין השדיים וכדומה. מהלך הניתוח כולל ביצוע חיתוך באזור ספציפי בשד והחדרת השתל בצורה מדויקת ומקצועית, כאשר גודלו וצורתו של השתל נקבע מראש ובהתאם לצרכים ולרצונות המטופלת. באופן כללי החתכים להחדרת השתלים מבוצעים במיקומים שלאחר הניתוח לא רואים כך שמבחינת תוצאות הגדלת חזה והיווצרות צלקות, לרוב נושא זה אינו מהווה בעיה אסתטית.

הכנה

על מנת לקבל תוצאות הגדלת חזה אופטימאליות שיתאימו כמה שיותר לציפיות של המטופלת יש כמובן לבחור במנתח איכותי ומנוסה ובסביבה ניתוחית טובה, אך מעבר לזה נדרשים צעדי הכנה מתאימים. לפני הניתוח הרופא המנתח ירצה לראות תוצאות של בדיקות מקדימות כגון בדיקות דם, ממוגרפיה או בדיקה אחרת לשלילת בעיות בשדיים וכן הלאה. אם מטופלת פוטנציאלית נמצאת במשטר כלשהו של נטילת תרופות חלקן עשויות להשתנות כהכנה לניתוח הגדלת חזה, כמו כן, לנשים מעשנות מומלץ מאוד להפסיק לעשן כשבועיים לפני הניתוח.

מבחינה טכנית יש לדאוג למלווה או מישהו שיוכל להסיע את המנותחת לביתה לאחר ביצוע ההליך, מפאת הכאבים לאחר הניתוח וכמובן השפעת חומרי ההרדמה.

ההליך עצמו

ניתוח הגדלת חזה מבוצע תחת הרדמה מלאה. כאמור, סוגי החתכים שמיושמים במהלך הניתוח מביאים למינימום את הופעת הצלקות ואת היכולת לראות אותן במבט רגיל – כולל בשדיים חשופות. חתכי החדרת השתלים יכולים למשל להיעשות מתחת לאזור בית השחי, ממש בחלקו התחתון של השד – מתחת לקפל השד, או מסביב לפטמה. מיקום השתל נעשה על פי המבנה הפיזיולוגי של המנותחת ועל פי תוצאות הגדלת חזה הרצויות, לעיתים ממקמים את השתל על גבי שרירי החזה ולעיתים מאחורי השריר, במקרים מסוימים יש צורך למקם מחדש את הפטמה כך שהמראה יהיה טבעי ככל שניתן. לאחר החדרת השתלים ועיצוב השד בהתאם לתכנית הניתוח, החתכים נתפרים בשיטות ייעודיות והמנותחת נחבשת בתחבושות היקפיות לוחצות במידת מה.

סיכונים

באופן טבעי מבחינת תוצאות הגדלת חזה יש להבין גם את הסיכונים והסיבוכים האפשריים מניתוח שכזה. הליך הגדלת חזה הוא בין הנפוצים ביותר שמבוצעים בכל העולם בתחום האסתטי, כך שסיבוכים הם נדירים מאוד והרופאים הם לרוב מיומנים ביותר. סיבוכים מהניתוח עשויים להיות היווצרות צלקות גדולות, שניתן לראות ושאינן אסתטיות, היווצרות זיהומים שונים, היווצרות לא תקינה של רקמת צלקת מסביב לשתל (עיוות בשד או קושי של השד), שינויים בתחושה בשדיים, קרישי דם ודליפות שתלים. לגבי תוצאות הגדלת חזה וסיכונים אפשריים נוספים, עלולות להיות תופעות לוואי כתוצאה מההרדמה, כגון בחילות והקאות. נפיחות היא תופעת לוואי נפוצה לאחר ניתוח הגדלת חזה וזו תחלוף ברוב המקרים עם הזמן.

החלמה מניתוח הגדלת חזה

מרכיב משמעותי מבחינת תוצאות הגדלת חזה היא תקופת ההתאוששות על כל היבטיה. זמן ההחלמה מניתוח הגדלת חזה הוא לרוב קצר יחסית, טווח זמן של כמה ימים עד חזרה כמעט מלאה לשגרת חיים רגועה. רופאים מסוימים ממליצים על הימנעות ממקלחת עד 48 שעות לאחר הניתוח וכמובן על מנוחה. תחושות כאב ונפיחות של אזור החזה הם נפוצות בזמן זה. סביר להניח שיינתנו משככי כאבים לטווח הזמן הקצר שלאחר הניתוח. לרוב ניתן לחזור לרמת פעילות מלאה ורגילה לאחר 3-4 שבועות, בהתאם לאופן ההחלמה, המנתח הפלסטי יבצע בדיקות מעקב במהלך פגישות שגרתיות בקליניקה או במשרדו.

התוצאות הפיזיות

בהנחה שאין סיבוכים ותקופת ההחלמה עוברת בצורה טובה, תוצאות הגדלת חזה ניתן לראות בבירור כבר לאחר כמה ימים. כמובן שלוקח לחזה זמן להתאושש ולחזור למראה בריא וטבעי, אך לאחר ניתוח הגדלת חזה השדיים נראות מלאות יותר, בצורה שופעת וצעירה יותר. ברוב מוחלט של המקרים התוצאות עונות על הציפיות של המנותחת ועל הצורך שהיה קיים לפני הניתוח.